Webinars

Eines diàries contra la desinformació

16/12/2021

Lorenzo Marini

Aquest webinar, que se centra en l'actual clima de desinformació en el que vivim, ens ajudarà a validar la informació que consultem i a discernir les notícies reals de les fake news.
La verificació de la informació o fast-checking és una branca del periodisme que contrasta amb dades i fets el discurs polític i la desinformació que circula per les xarxes socials.

En aquest webinar, Lorenzo Marini incideix sobre l'actual clima de desinformació en el què vivim i en els millors mètodes que tenim a la nostra disposició per combatre'l:

- Quines eines té la ciutadania per evitar la difusió d'informacío incorrecta, i, sovint, perillosa?
- ¿Quin rol tenen l'educació i les institucions?

Lorenzo Marini
Cofundador i codirector de Verificat.cat. Amb anterioritat, va ser fundador i director de la startup Precept / YouCheck, amb l’objectiu de desenvolupar tecnologies contra la desinformació. Ha treballat durant 9 anys al departament de comunicació del think-tank European Council on Foreign Relations.

Xarxes socials: Linkedin, Twitter

Més de 10.200 persones segueixen l'activitat de @UOCalumni a Twitter