La comunitat "maker" fa front a la crisi del coronavirus
22/04/2020
Webinar 09/04/2020
Davant l’emergència sanitària que ha generat la crisi del coronavirus, el col·lectiu CoronavirusMakers Catalunya, una comunitat maker de 10.000 voluntaris, ha col·laborat amb les seves impressores 3D per crear de forma coordinada material sanitari amb la tecnologia 3D.

Al webinar organitzat per UOC Alumni, l’Eloi Vilalta, coordinador de comunicació interna de CoronavirusMakers Catalunya, ha fet una presentació per ajudar a totes aquelles persones que volen començar a col·laborar creant EPI (equipaments de protecció individual), i no tenen experiència prèvia perquè puguin introduir-se al món de la impressió 3D. Vilalta ha explicat quins són els aspectes més rellevants en la fabricació digital, materials i software de simulació en la impressió 3D, els processos d’impressió des de la creació del disseny fins a tenir el disseny físic dels EPI, i la desinfecció dels equipaments abans de lliurar-los als transportistes.

El webinar que ha comptat amb la col·laboració de Susanna Tesconi, professora dels estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC, incloïa un torn de preguntes dels assistents virtuals, que ha permès resoldre dubtes sobre materials per la impressió 3D, aspectes del procés de configuració i calibració, o qüestions relatives a la logística, entre d’altres.

Més informació:
La comunitat UOC s'uneix al moviment "maker" per lluitar contra el coronavirus

Més de 10.200 persones segueixen l'activitat de @UOCalumni a Twitter

Uneix-te a la comunitat Alumni en Linkedin