La UOC crea un espai virtual i interactiu de poemes musicats

La Universitat Oberta de Catalunya, per mitjà del portal de literatura catalana Lletra, ha creat el web Música de poetes, un espai virtual per a la música i la poesia catalana. Música de poetes incorpora una selecció de més d'un centenar de cançons d'una cinquantena de músics i poetes catalans. Mensualment anirà afegint noves músiques i poemes per tal d'esdevenir un espai viu i permanentment actualitzat. Aquest espai contribueix a la difusió del patrimoni cultural català del segle XX i afavoreix el coneixement de la música i la literatura de qualitat.

Música de poetes és us espai virtual per a la música i la literatura, que convida a conèixer i escoltar les cançons que músics catalans han fet amb alguns dels millors poetes catalans. A més de les cançons, també hi ha una sèrie de continguts complementaris sobre recursos poètics, que poden ser útils tant per al públic en general com per a treballar des de diferents àmbits disciplinaris (música i llengua catalana especialment). Els visitants podran llegir poemes, escoltar cançons i accedir a documents sobre estudis dels diferents poemes i sobre usos didàctics de la literatura i la música. Lletra aposta així pel format multimèdia com a nova metodologia d'ensenyament de la literatura. La finalitat d'aquesta iniciativa cultural és fer néixer la curiositat, l'interès i el gust del visitant per la poesia catalana i la música en català, alhora que afavoreix el coneixement de la música i la literatura de qualitat. A Música de poetes interactuen músics, escriptors, agents culturals, estudiants i consumidors de música. Juntament amb la UOC, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya ha participat en aquest projecte de difusió cultural, i hi ha col·laborat la Institució de les Lletres Catalanes i la Societat General d'Autors i Editors (SGAE).

Enllaços relacionats