La UOC rep cinc acreditacions europees a la qualitat per a cinc programes formatius
17/12/2012

Els Estudis d'Informtica, Multimdia i Telecomunicacions (EIMT) de la UOC han rebut el reconeixement internacional a la qualitat de la seva tasca formativa i de recerca. Cinc programes formatius troncals que imparteix la UOC han aconseguit l'acreditaci en una primera fase: grau de Multimdia, grau d'Enginyeria Informtica, grau de Tecnologies de Telecomunicaci, mster universitari d'Enginyeria informtica i mster universitari d'Enginyeria de telecomunicaci.

Rafael Macau, director dels EIMT, celebra l'atorgament: «Em fa sentir molt orgulls que les nostres titulacions siguin les primeres de tot l'Estat espanyol a rebre una acreditaci d'aquest tipus, fet que tamb ens permet orientar i ajudar altres universitats que ja ens ho han demanat».

Euro-Inf s l'nica acreditaci mundial especialitzada en programes universitaris de l'mbit TIC, i actualment est fora implantada a Alemanya i als pasos escandinaus. A Espanya, fa dues setmanes que EQANIE (www.equanie.org) i l'agncia espanyola de qualitat ANECA han signat un acord pel qual ANECA reconeix formalment les acreditacions Euro-Inf. La UOC s'ha anticipat a aquest acord, i ha esdevingut la primera universitat a gaudir d'aquestes acreditacions.

En el projecte Euro-Inf dels EIMT ha participat la prctica totalitat del personal docent investigador i del personal de gesti dels Estudis, amb el suport i la implicaci de l'rea de Qualitat i Planificaci de la UOC i d'una selecta representaci de l'estudiantat i del personal docent col·laborador dels programes implicats. L'equip d'auditors organitzat per EQANIE ha estat format per cinc professionals dels mbits TIC rellevants (multimdia, informtica i telecomunicaci), de cinc nacionalitats diferents (Alemanya, Frana, Regne Unit, Uruguai i Espanya), incloent-hi tres catedrtics de llarga i reconeguda trajectria docent i de recerca. L'especificitat de l'aprenentatge virtual i a distncia ha estat considerada, entre altres procediments, per la inclusi en l'equip d'avaluadors de la degana dels Estudis d'Informtica de l'Open University del Regne Unit.

Coincidint amb els 15 anys dels EIMT, la UOC celebra aquestes acreditacions treballant per consolidar-se com a referent de qualitat a escala internacional.

Enllaos relacionats