Un projecte educatiu digital sobre Joana Raspall guanya el premi LletrA 2016

El nt de la poetessa rep el guard en el marc dels Premis Literaris de Girona.

23/09/2016
Txell Costa

El projecte Un mn de poesia s el guanyador del Premi LletrA 2016 de la UOC al millor projecte digital de i sobre literatura catalana. Segons el jurat, facilita l'hbit de la lectura entre els infants amb un projecte transmdia (barreja de diferents formats, mitjans i/o plataformes), fent convergir poesia, aplicacions, minisries i xarxes socials. El guard s dotat amb 2.000 euros.

Un mn de poesia s un entorn digital transmdia creat a partir de la poesia de Joana Raspall. La iniciativa cont dues apps educatives per a tauletes i telfons mbils (en catal i angls), dos comptes a les xarxes socials (Twitter i Facebook), tallers de poesia interactiva a les escoles i tamb una srie d'animaci que t per objectiu estimular els infants a llegir i crear poesia.

L'app d'Un mn de poesia ja t en noms nou mesos ms de 10.000 usuaris entre 5 i 12 anys. s la primera app educativa sobre poesia infantil que s'ha fet mai a Catalunya i est obtenint grans resultats en usuaris i repercussi meditica. Joana Raspall hi posa la sensibilitat potica i l'actriu Slvia Bel, la veu.

El guanyador del premi, Ernest Cauh, ha explicat que l'entorn transmdia d'Un mn de poesia es completa –de moment– amb la srie d'animaci Joana Raspall, la caadora de paraules, que est en fase de desenvolupament. s una srie de 13 captols d'11 minuts en qu la protagonista i els seus col·laboradors desfaran en cadascun dels seus viatges els mals i les dificultats d'aquest mn amb l'art de les paraules i la mgia de la poesia. T vocaci d'estrenar-se a la TV i en l'mbit internacional.

El jurat s format per l'escriptor Josep M. Fonalleras; el vicerector de Docncia i Aprenentatge de la UOC, Carles Sigals; el professor agregat dels Estudis d'Arts i Humanitats i director del mster d'Estudis Catalans de la UOC, Josep-Anton Fernndez; la doctora en Filologia Gemma Lluch, i el director del programa d'Enginyeria Informtica de la UOC, Daniel Riera.

UOC

Els premis LletrA sn convocats per la Fundaci Prudenci Bertrana i el Projecte LletrA de la Universitat Oberta de Catalunya, amb la intenci de destacar la millor iniciativa digital realitzada amb l'objectiu de promoure el gust per la lectura en catal i ampliar el coneixement dels autors i obres catalanes a la xarxa. L'acte de proclamaci dels premis s aquest dijous a les 20.30 hores a l'auditori de Girona, en el marc dels Premis Literaris de Girona.