22/2/17 · Recerca

Sis start-ups de la UOC, al 4YFN del Mobile

Projectes per a la creació de videojocs, per a l'optimació de les despeses dels autònoms o per a l'assessorament nutricional en línia participaran, del 27 de febrer al 1 de març, juntament amb altres iniciatives digitals de la UOC, en la fira internacional d'start-ups 4YFN. Aquest esdeveniment d'innovació tecnològica, organitzat en el marc del Mobile World Congress, preveu acollir enguany més de 20.000 assistents, entre emprenedors, empreses emergents i inversors.
Foto: Rubén Permuy/UOC

La UOC presentarà per tercer any consecutiu iniciatives innovadores d'estudiants, graduats, professors i personal de gestió de la Universitat:

• Geomotion Games és una empresa emergent especialitzada en la creació de videojocs fent servir tecnologies basades en la localització a l'estil de Pokémon Go. El seu responsable, Pau Yánez, investigador dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC, explica que aquest tipus d'aplicacions basades en la ubicació «permet fidelitzar i retenir el públic mitjançant una experiència lúdica».
  • Ubiqme és una aplicació d'optimació de despeses per a autònoms i empreses. El director executiu (CEO) i estudiant d'Administració i Direcció d'Empreses de la UOC Joan Iniesta afirma que amb aquesta app és possible «recuperar el 100% de l'IVA, reduir en un 80% les tasques administratives i estalviar el 30% en tarifes de viatge». La iniciativa és avalada per Booking i TripAdvisor, entre altres.
  • La plataforma en línia Planomi permet gaudir de la compra d'experiències de lleure amb grans descomptes. A diferència d'altres iniciatives, per a gaudir d'aquestes condicions el client no ha d'esperar a comprar l'entrada a última hora, sinó que pot comprar amb antelació entrades, per exemple de teatre, a baix preu. Albert Grau, professor del màster universitari de Desenvolupament d'Aplicacions per a Dispositius Mòbils de la UOC, explica que després el proveïdor del servei «comunica 24 hores abans de l'experiència si accepta la compra o no». En cas que no, el client mai no hi surt perdent, perquè se li tornen els diners més un premi en metàl·lic.
  • L'objectiu del laboratori de realitat augmentada de la UOC, ARlab, impulsat per Luis Villarejo, tècnic de tecnologia de la UOC, és «oferir noves oportunitats a les empreses i organitzacions per a comunicar millor la seva estratègia de marca i per a promoure els seus productes».
  • Nutrapp és una empresa que es dedica a l'assessorament nutricional en línia a persones que volen millorar els hàbits alimentaris i implantar la dieta mediterrània en la seva vida. Una de les cares visibles d'aquesta iniciativa és Marga Serra, professora col·laboradora del màster universitari de Nutrició i Salut de la UOC. L'empresa ha rebut dos premis, un del Ministeri de Sanitat i l'altre de la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària.
  • La plataforma de consum col·laboratiu Sharing Academy permet als estudiants universitaris trobar i oferir classes particulars entre companys que han estudiat exactament la mateixa assignatura en el mateix grau i a la mateixa universitat. La plataforma, creada per Jordi Llonch, graduat en Multimèdia per la UOC, ja acull més de deu mil estudiants de cinquanta-tres universitats de tot l'Estat. Sharing Academy va guanyar el premi a la millor aplicació l'any passat en el Mobile World Congress.

Veure més sobre Recerca