La UOC i Rosa Sensat oferiran el postgrau Avaluar per a Aprendre el curs vinent

Foto: UOC
23/03/2017
Anna Torres
El nou programa posar el focus en com es milloren els processos d'avaluaci per competncies

Una de les novetats acadmiques que la UOC oferir el curs vinent s el postgrau Avaluar per a Aprendre, i ho far de la m de l’Associaci de Mestres Rosa Sensat (AMRS). Les dues institucions aposten per un programa que formi professors capaos d’avaluar per competncies, ents com un element ms integrat en el procs d’ensenyament i aprenentatge dels alumnes.

El postgrau neix en un moment de canvi educatiu en qu es promou que els alumnes desenvolupin competncies alhora que adquireixen coneixements. I, a ms, fer-ho amb metodologies com el treball per projectes o la resoluci de casos prctics. En aquest marc, la UOC i l’AMRS han dissenyat un postgrau sobre l’avaluaci que aposta per introduir noves formes d’avaluaci, ms enll de les tradicionals, com sn els exmens.

L’objectiu d’aquest postgrau s preparar els professors i formar-los perqu siguin capaos d’identificar, dissenyar i implementar metodologies d’avaluaci d’acord amb un procs d’ensenyament i aprenentatge basat en competncies. Davant d’aquest nou panorama, com s’ha d’entendre l’avaluaci? Quines estratgies es poden implementar per a avaluar competncies? Quines eines TIC poden facilitar aquest procs d’avaluaci? Les respostes a aquestes preguntes es converteixen en els eixos clau del postgrau.

Anna Espasa, directora d’aquest nou postgrau, conjuntament amb les professores Nati Cabrera i Rosa M. Mayordomo, de la UOC, i Merc Mas, Carme Bov i Urbano Martnez, de l’AMRS, han dissenyat un postgrau que «s’adequa i s’adapta plenament a les necessitats reals dels mestres». En aquest sentit, el postgrau est format per cinc assignatures i un projecte de postgrau que parteix de la prpia prctica professional del mestre.

Les competncies que desenvoluparan els professionals amb aquest postgrau sn:

• Dissenyar programacions innovadores que integrin l’avaluaci del desenvolupament de competncies com un element inserit en el procs d’ensenyament i aprenentatge.
  • Saber identificar, planificar i implementar models d’avaluaci que s’ajustin a un grup d’alumnes especfic amb una funci formativa i formadora.
  • Elaborar instruments d’avaluaci que permetin dur a terme metodologies d’avaluaci diferents segons les caracterstiques del grup i les condicions d’aprenentatge.
  • Treballar col·laborativament amb altres professionals del centre compartint i impulsant de manera conjunta propostes inclusives d’avaluaci dels aprenentatges.

Sobre l’AMRS

L’Associaci de Mestres Rosa Sensat s un moviment de renovaci pedaggica creat el 1965 que continua treballant per la millora de l’educaci. Vol contribuir a la formaci i l’actualitzaci pedaggica dels professionals de l’educaci mitjanant el treball en equip dels socis. Vetlla per una escola democrtica i l’expressi d’opinions i criteris sobre la poltica i la realitat educativa, aix com per fomentar la llengua catalana. La seva tasca ha estat reconeguda amb diversos premis, com la Creu de Sant Jordi 2010.

Notcies relacionades