Barcelona, capital de la moneda social

IV Conferncia Internacional de Monedes Socials i Complementries

Prop de 300 experts internacionals participaran en la IV Conferncia Internacional de Monedes Socials i Complementries, que, organitzat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), tindr lloc del 10 al 14 de maig de 2017 al Parc Tecnolgic Nou Barris de Barcelona. Aquest Congrs, que ja s’ha fet en pasos com Frana, Holanda o el Brasil, arriba per primera vegada a Espanya.

En el marc de la convenci, es presentaran i analitzaran els resultats dels projectes de moneda social duts a terme en ciutats com Crdova, Sevilla o Santa Coloma de Gramenet i a d’altres d’europees com Lisboa, Bristol i Nantes, entre altres.

D’altra banda, experts internacionals en moneda complementria debatran l’impacte, la contribuci a la diversitat econmica, la cohesi social, la participaci democrtica i la sostenibilitat mediambiental d’aquest tipus de moneda, de l’s de la cadena de blocs (blockchain) i d’altres modalitats, com l’intercanvi o els bancs de temps. «Diversos autors experts en la matria constaten que aquestes xarxes d’intercanvi comporten beneficis tant en els aspectes econmic i social, com ambiental», afirma August Corrons, professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, ponent i membre del comit organitzador.

Entre les veus ms reconegudes hi ha Yasuyuki Hirota, cofundador de l’Institut de la Moneda Social (IMS), que en la ponncia «Avantatges i inconvenients de l’s de les monedes socials i complementries: Quin tipus de valors s’ofereixen?» analitzar els pros i els contres d’aquest tipus d’intercanvi, i Jrme Blanc, soci-fundador de Research Association on Monetary Innovation and Community and Complementary Currency Systems (RAMICS), que analitzar l’impacte socioeconmic de la moneda local.

Durant el cap de setmana, a ms, s’organitzaran tallers sobre la moneda social oberts al pblic i hi haur un mercat d’aliments i d’objectes de segona m en qu noms es podran adquirir productes amb l’s de la moneda social o l’intercanvi.

Entre els col·laboradors del Congrs, la UOC compta amb la Research Association on Monetary Innovation and Community and Complementary Currency Systems (RAMICS), l'International Journal of Community Currency Research (IJCCR), l'Instituto de la Moneda Social (IMS), la Xarxa d'Economia Solidria (XES) i la Sustainability School.