24/7/17 · Institucional

La UOC crea una empresa d'inversió en start-ups d'impacte social

Invergy aposta per projectes emprenedors del sector educatiu i les TIC. La seva primera inversió és una plataforma digital per a la gestió d'aliments solidaris
Invergy té un pressupost inicial de 500.000 euros<br />Foto: Cèlia Atset

Invergy té un pressupost inicial de 500.000 euros
Foto: Cèlia Atset

La UOC ha creat una empresa que invertirà en start-ups del sector educatiu i de les TIC que tinguin vocació d’impacte social. L’empresa, anomenada Invergy, té un pressupost inicial de 500.000 euros i forma part de Hubbik, la plataforma de serveis per a l’impuls de l’emprenedoria i la innovació de la comunitat de la UOC, formada per alumnes, graduats, professors i investigadors.

Des d’Invergy, la UOC aposta per projectes del sector de les TIC lligats als àmbits de coneixement de la Universitat, i per projectes del sector educatiu procedents de tot l’ecosistema innovador.

«La creació d’Invergy dona resposta a una de les missions de la UOC: fomentar el desenvolupament econòmic de la societat per mitjà de l’impuls d’empreses innovadores que enforteixin els lligams entre l’empresa, el coneixement i la societat», explica Antoni Cahner, gerent de la UOC.

«S’impulsaran preferentment empreses emergents amb un equip consolidat que cobreixi les àrees crítiques de negoci, que estiguin constituïdes a l’Estat espanyol, amb una clara projecció internacional, que tinguin un mínim producte viable i amb una preinversió màxima d’un milió d’euros», detalla Mireia Riera, directora de l’Oficina de Suport per a la Recerca  i la Transferència (OSRT).

El seu model es basarà en una inversió de capital, un préstec participatiu o una coinversió amb un topall de 100.000 euros.

eQuàliment: la primera inversió

Invergy ha fet la primera inversió en eQuàliment: 40.000 euros amb un préstec participatiu. És una plataforma digital que permet gestionar la distribució d’aliments solidaris a famílies en situació de pobresa. eQuàliment fa un seguiment òptim de la logística que implica fer aquesta distribució: la sol·licitud dels lots, l’organització dels lliuraments, la gestió d’estocs, la generació de justificants, el tractament d’incidències o l’elaboració d’estadístiques. eQuàliment ha començat a actuar en l’àmbit de Catalunya i aviat operarà a la resta de l’Estat. S’adreça a serveis socials, responsables de benestar social i entitats distribuïdores d’aliments, com el Banc d’Aliments, la Creu Roja, Càritas o ONG locals.

Un dels seus responsables és José Antonio Lavado, professor col·laborador de la UOC, que l’any passat va presentar eQuàliment a l’SpinUOC, la jornada anual de l’emprenedoria de la Universitat. L’SpinUOC és una iniciativa que s’emmarca dins de Hubbik, que enguany ha celebrat la cinquena edició. Al llarg d’aquests anys, s’hi han presentat quaranta-quatre projectes, s’han fet més d’un centenar d’entrevistes amb possibles stakeholders i s’han sumat més d’un miler d’assistents.

La nova aposta de Hubbik

Invergy és la nova empresa de la plataforma de serveis Hubbik de la UOC. La plataforma es va crear l’any 2015 i és situada a la seu de Castelldefels de la Universitat, al Parc Mediterrani de la Tecnologia.

Hubbik té per objectiu impulsar el talent de més de 100.000 persones que formen la comunitat UOC, per a promoure iniciatives capaces d’afrontar els reptes de la societat i posar les solucions  a l’abast de la ciutadania.

Veure més sobre Institucional