Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya

Avui s’han reunit els mxims representants del conjunt d’universitats i centres de recerca de Catalunya (una seixantena d’institucions, que representen prop del 90% del sistema) per considerar la situaci creada a Catalunya de resultes de les actuacions de l’Estat espanyol en els darrers dies. A la reuni hi han assistit tamb representants dels sindicats i de les associacions d’estudiants.

S’ha constatat que s’ha atemptat contra l’honorabilitat de les institucions acadmiques i de recerca de Catalunya, que han estat incloses pel Ministeri d’Hisenda i Funci Pblica en una llista d’entitats financerament intervingudes i, per tant, sospitoses a ulls del Ministeri de poder fer actes de frau de llei. Aquesta llista s’ha fet arribar a les entitats bancries per tal de blocar i posar sota control l’activitat de gesti econmica ordinria sense cap mena de comunicaci prvia i directa a les universitats i els centres de recerca. Aquest fet posa en risc l’activitat acadmica i de recerca, tamb quan s finanada amb recursos de la Uni Europea o amb fons privats, i malmet tant la reputaci com la credibilitat internacional de les institucions, aspectes crtics quant a la seva participaci en projectes internacionals i a l’atracci i retenci de talent.

s per aix que les entitats assistents:

1. exigeixen a les autoritats competents de l’Estat espanyol la reversi immediata d’aquestes mesures totalment inslites i inacceptables;

2. comunicaran a les instncies europees i internacionals la greu situaci de crisi derivada d’aquestes actuacions.

D’altra banda, pel que fa a les mobilitzacions que es puguin produir els dies vinents, l’Associaci Catalana d’Universitats Pbliques (ACUP) manifesta que una de les funcions de les universitats s formar professionals altament qualificats i alhora ciutadans crtics i responsables socialment. En aquest sentit, s’acordaran ben aviat patrons comuns per a facilitar la participaci dels estudiants, del personal docent i investigador i del personal d’administraci i serveis en les mobilitzacions que es puguin dur a terme.

Barcelona, 21 de setembre de 2017