4/10/17 · Institucional

La UOC i el Festival de Sitges creen un màster de Cinema Fantàstic

Foto: Jakob Owens / Unsplash (CC)

Un dels motors del sector audiovisual d'avui dia és el gènere fantàstic. Molts dels títols vinculats al gènere formen part de l'imaginari cultural col·lectiu. A més, són films que mouen un volum de negoci importantíssim. Avatar va recaptar 2.788 milions de dòlars en l'àmbit  mundial; Star Wars: El despertar de la fuerza, 2.068,2, i Jurassic World va fregar els 1.700 milions. A més d'un bon guió, els experts asseguren que la clau de l'èxit és la innovació constant del gènere i la capacitat dels professionals de generar idees i projectes nous. I aquest és el motiu principal de la posada en marxa del màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània que llancen conjuntament la UOC i Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, i que començarà el 18 d’octubre.

Per a Jordi Sánchez-Navarro, director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC i d'aquest nou màster, és clau que els professionals es reciclin i reinventin constantment perquè facin pel·lícules que «sorprenguin, espantin, emocionin i entusiasmin» els espectadors. Així mateix, han de ser capaços de plantejar bons guions i dissenyar la preproducció d'un producte cinematogràfic. Alhora, afegeix aquest acadèmic, han de conèixer bé el mercat d'aquest gènere i ser capaços de detectar formes alternatives d'exhibició.

El màster neix, doncs, per a formar professionals en «l'anàlisi i el desenvolupament de projectes audiovisuals de gènere fantàstic i altres gèneres de la ficció contemporània», explica Daniel Aranda, codirector acadèmic d'aquesta titulació universitària.

El màster s'adreça a perfils professionals dels mitjans audiovisuals o graduats en comunicació audiovisualcinema o titulacions relacionades que vulguin desenvolupar una carrera professional en els àmbits de l'anàlisi, la gestió, el desenvolupament o la comercialització de projectes de cinema o televisió de gènere.

Professorat vinculat al Festival de Sitges

El màster és dirigit pel professor Jordi Sánchez-Navarro, que va ser subdirector del Festival de Sitges (2001-2004) i que des del 2005 hi col·labora com a programador de la secció «Anima't», i té la codirecció executiva de Mònica Garcia Massagué, subdirectora de la Fundació del Festival. En l'equip docent es destaquen Àngel Sala, director del Festival de Sitges, i Mike Hostench, que n'és el subdirector, entre altres noms vinculats al certamen.

La UOC considera aquesta iniciativa conjunta una gran oportunitat d'oferir formació de primer nivell sobre cinema i creativitat, perquè el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya és un dels esdeveniments cinematogràfics més importants d'Europa i que té «un clar prestigi internacional», explica Sánchez-Navarro, tal com ho certifiquen la FIAPF (Federació Internacional d'Associacions de Productors Cinematogràfics) i l'Acadèmia de les Ciències i Arts cinematogràfiques de Hollywood, que l'ha designat festival qualificat per als seus premis Oscar.

Veure més sobre Institucional