21/2/18 · Estudis d'Economia i Empresa

La Diputació de Tarragona i la UOC impulsen dos projectes sobre ús sostenible de les platges

La iniciativa distingeix la proposta d'idees d'alumnes de l'Institut de l'Ebre de Tortosa
Foto: UOC

Recollir ampolles a canvi de llaminadures i un espai per a la cura i adopció de mascotes a les platges de Tarragona són dues idees sorgides del programa «Innoturisme a Tarragona: del repte a la solució», impulsat per la Diputació de Tarragona i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per mitjà de la plataforma Hubbik, de suport a l'emprenedoria i la innovació oberta.

Després d'un procés d'innovació en la identificació dels reptes i la presentació de solucions, s'han distingit les propostes següents, orientades a millorar la qualitat i la seguretat del turisme familiar al litoral. D'una banda, la Gossera, una iniciativa per a impulsar un recinte tancat per a animals domèstics a les platges, un espai per a la cura de mascotes de particulars i fins i tot d'aparador per a centres d'acolliment per a mostrar animals que busquen una nova llar, és una iniciativa de Jorge Caballero, Yassin En Nouny i Albert Martí, estudiants del cicle superior de Màrqueting i Publicitat de l'Institut de l'Ebre de Tortosa.

Sumem reciclant és una iniciativa de Houssaine Ait Brahim, Fran Carratalà, Jaume Canalda i Josep Sol, estudiants de grau superior de Màrqueting i Publicitat, del mateix institut de Tortosa. La proposta consisteix a convidar els usuaris a recollir les ampolles de les platges a canvi de llaminadures, de manera que es faciliti la neteja d'aquests espais.

En l'acte de cloenda del programa «Innoturisme a Tarragona» s’ha explicat el procés d'innovació dut a terme, des de la definició del repte fins al desenvolupament col·laboratiu d'idees, i per a presentar les idees guanyadores. El diputat de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria de la Diputació de Tarragona, Joan Josep Malràs, i la directora de l'Oficina UOC de Suport a la Recerca i la Transferència, Mireia Riera, han encapçalat la jornada, en la qual també ha participat el cap de l'Àrea de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria de la Diputació de Tarragona, Àlex Grau. A més, l'acte ha inclòs una taula rodona per a debatre les «Competències per a l'ocupabilitat al sector turístic» i un espai de treball en xarxa (networking).

Mireia Riera, directora de l'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT) de la UOC, apunta que aquest programa vol «donar resposta a reptes definits relacionats amb el turisme familiar, implicant-hi diferents actors del sector, com ara el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el gremi d'hostaleria, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci, la Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics».

En aquest sentit, el diputat Joan Josep Malràs ha destacat la col·laboració entre les universitats i l'Administració per a crear sinergies i acostar els estudiants a l'empresa i al mercat. «És imprescindible el foment del futur professional dels alumnes, tenint en compte el benefici que comporta l'esperit emprenedor que repercuteix en tota la societat», ha dit.