L'ACUP demana un pla de xoc de deu anys per a renovar les plantilles i reduir la precarietat laboral

Foto: ACUP

Redacci
Josep A. Planell reclama al Parlament ms autonomia universitria i recuperar l'horitz de finanament de la Generalitat acordat en el Pla de finanament 2007-2010 de 1.000 milions d'euros anuals

L'Associaci Catalana d'Universitats Pbliques (ACUP) ha proposat, aquest dijous, un pla de xoc de deu anys per a poder renovar les plantilles de personal docent i investigador i reduir, aix, progressivament la interinitat i la precarietat laboral a les universitats. El pla tamb facilitaria l'accs dels joves a la carrera acadmica. Aquesta demanda l'ha feta el president de l'ACUP i rector de la UOC, Josep A. Planell, durant la seva compareixena davant la Comissi d'Empresa i Coneixement del Parlament de Catalunya.

Planell tamb ha defensat la necessitat de reforar l'autonomia universitria i de recuperar a curt termini l'horitz de finanament de la Generalitat acordat en el Pla de finanament 2007-2010, de 1.000 milions d'euros anuals. «Un model de finanament estable asseguraria la suficincia econmica de les universitats per a poder complir les seves missions de formaci i recerca cientfica, de transferncia de coneixements i de comproms social», ha assegurat.

Aix mateix, el president de l'ACUP ha destacat l'efecte multiplicador de l'activitat econmica del sistema pblic catal de coneixement, fent referncia a l'Informe d'impactes socioeconmics de les universitats i el sistema pblic de recerca de Catalunya. «Les universitats pbliques catalanes contribueixen a l'economia catalana amb l'1,4% del PIB i generen prop de 45.000 llocs de treball a temps complet. Per cada 100 euros pblics invertits a les universitats catalanes, aquestes en retornen 402 a l'economia catalana», ha detallat.

L'ACUP defensa la gran contribuci del sistema universitari pblic catal com a agent econmic i social, a ms de generador de coneixement. Remarca el potencial de les universitats per a contribuir a l'Agenda 2030 i als objectius de desenvolupament sostenible (ODS), aprovats per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 25 de setembre del 2015 mitjanant la resoluci «Transformar el nostre mn: l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible», aportant solucions locals a les problemtiques globals.

Planell ha comparegut acompanyat de la resta de rectores i rectors de les universitats pbliques catalanes, de la presidenta del Consell Social de la Universitat de Girona (UdG) i del secretari executiu de l'ACUP.

Sobre l'ACUP

L'Associaci Catalana d'Universitats Pbliques (ACUP) aplega les universitats de Barcelona (UB), Autnoma de Barcelona (UAB), Politcnica de Catalunya (UPC), Pompeu Fabra (UPF), Girona (UdG), Lleida (UdL), Rovira i Virgili (URV) i Oberta de Catalunya (UOC).