17/1/19 · Institucional

El Departament de Cultura i la UOC lliuren els premis del cinquè Concurs de Booktrailers

Més de 400 joves de 32 instituts de Catalunya participen en aquesta iniciativa educativa i literària
Foto: Unsplash (CC)/Vanilla Bear Films

Els guanyadors de cadascuna de les categories són:

• El millor tràiler de llibre: La memòria de l’arbre, de Tina Vallès, fet per Queralt Girbau i Júlia Ruiz.
  • El millor guió: Las chicas de alambre, de Jordi Sierra, fet per Jordi Caballero, Jordi González i Alexia Orgaz.
  • El més creatiu: Todos deberíamos ser feministas, de Chimamanda Ngozi Adichie, fet per Maria Gallego i Naira Pellicer.
  • El més votat pel públic: Cuando me veas, de Laura Gallego, fet per Marina Giménez, Emma Manzano i Marina Gómez.
  • El premi especial Viquilletra: El secret del bandoler, de Llorenç Capdevila, fet per Mireia Majó, Joan Casahuga, Núria Codina, Pol Canet i Marc Torres.
  • El millor tràiler de llibre de tema fantàstic: El pasillo de la muerte, de Stephen King, fet per Carla Hernández, Minerva Fernández i Sandra Pareja.

Aquest concurs, adreçat a joves d’entre 14 i 18 anys, té per objectiu promoure la lectura entre els joves i animar els adolescents a difondre els seus llibres favorits mitjançant vídeos publicitaris d’una durada màxima de noranta segons i fets amb qualsevol tècnica audiovisual, des del rodatge amb actors fins a una videoanimació.

Una desena de professionals especialitzats en la literatura, l’edició, les arts escèniques, el cinema, el vídeo, la internet i el màrqueting han format el jurat del concurs: Josep Vives, cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Teresa Fèrriz, responsable de Nous Projectes a la UOC; Joana Casas, gestora de projectes de dinamització cultural del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Jordi Sánchez Navarro, director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC; Gemma Lluch, professora titular de la Universitat de València; Ignasi Moral, professor de llengua catalana i cultura audiovisual a secundària i batxillerat, coordinador de la Viquilletra i professor col·laborador a la UOC; Susan Dreger, assessora tècnica docent de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i Mònica Badia, assessora tècnica docent del Servei de Llengües del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per a presentar-se al concurs, els joves han creat grups de treball de dos a quatre participants, han triat un llibre de qualsevol gènere que els hagi agradat o emocionat, n’han perfilat un guió i n’han fet la producció. El vídeo sobre la lectura s’ha gravat amb mòbil o càmera i s’ha editat. Un cop acabat, s’ha penjat a YouTube o a Vimeo.

El concurs s’organitza perquè els joves s’animin a conjugar dos mons: el dels llibres que els han agradat més i la creació audiovisual.

Veure més sobre Institucional