17/1/19 · Institucional

Els estudiants de la UOC podran fer pràctiques al Nàstic de Tarragona

Els alumnes aplicaran els coneixements teòrics sobre la resolució de conflictes i la mediació en l'esport a la realitat professional gràcies a un acord de col·laboració entre totes dues institucions
Foto: UOC

Gràcies a l’acord, els estudiants podran fer pràctiques al futbol base del Nàstic, on actualment juguen 500 nens i nenes, que integren els equips de l’àmbit més social i també del competitiu. Fàbregas reconeix que «des del primer dia que ens van plantejar el projecte hi vam voler col·laborar perquè és innovador i ens ha de servir per a millorar aspectes de les relacions entre jugadors, tècnics i pares». Des del punt de vista del club, «és important liderar iniciatives com aquesta i anticipar-nos als problemes, perquè els conflictes són una realitat i hi hem de trobar solucions».

L’acord subscrit per les dues institucions també implica que els professionals d’aquesta entitat que vulguin estudiar a la UOC ho podran fer amb descompte.

Els entrenadors són clau per a evitar conflictes en l’esport

El professor del màster de Gestió i Solució de Conflictes de la UOC Xavier Pastor s’ha interessat en els darrers temps per la mediació en l’àmbit esportiu i, juntament amb alumnes i docents de la UOC i de la Universitat de Girona (UdG), ha estudiat com són els conflictes en diversos tipus d’esports de base i qui els protagonitza. També ha estudiat com s’han de gestionar els conflictes perquè fructifiquin en solucions beneficioses per a tothom. El problema és la cultura de la competitivitat, diu, que «s’ha de basar en el respecte» però que no sempre s’entén així.

D’aquest estudi, Pastor n’extreu dues conclusions principals. La primera és «la necessitat que tots els professionals tinguin coneixements en resolució positiva de conflictes», cosa que, com indica, actualment manca molt. Per a l’expert, els entrenadors estan molt ben formats tècnicament, però molt poc preparats en aspectes com la gestió de conflictes i la gestió emocional. La segona conclusió és que «mentre no es garanteixi que els entrenadors, els clubs, els jugadors i els seus pares i mares tenen aquestes eines, seria interessant disposar d’experts que ajudin a gestionar els conflictes, i si els clubs no els poden pagar, els ajuntaments també s’hi podrien implicar», afirma.

Taula rodona sobre la resolució de conflictes i la mediació en l’esport

Precisament, per a ampliar aquesta i altres qüestions, l’esportista d’elit Daniel Ballart, guanyador de la medalla d’or en els Jocs Olímpics del 1996 a Atlanta amb la selecció espanyola de waterpolo, serà un dels convidats a la taula rodona que organitzarà la UOC el 17 de gener de les 12 h a les 13.30 h, a la seu de l’avinguda del Tibidabo. El debat també comptarà amb la participació del director del Nàstic, Lluís Fàbregas; el consultor esportiu i exdirector del RCD Espanyol, Ramon Robert, i el professor Xavier Pastor, coordinador del llibre La resolución de conflictos y la mediación en el deporte (Editorial UOC).

La taula rodona serà presentada per la directora del màster de Gestió i Solució de Conflictes de la UOC, Blanca Torrubia, i moderada pel director de Filantropia de la Universitat, Toni Ramos.

Sobre el Nàstic

El Gimnàstic de Tarragona és el club poliesportiu més antic de l’Estat espanyol. Fundat el 1886, la secció de futbol és la més coneguda del club perquè el primer equip juga a LaLiga 1|2|3, tot i que a l’entitat es practiquen vuit disciplines més, sobretot en la vessant formativa.

Experts UOC

Veure més sobre Institucional