Comunicat ACUP amb motiu de la vaga del 21 de febrer

Els rectors i les rectores de les universitats de Barcelona (UB), Universitat Autnoma de Barcelona (UAB), Universitat Politcnica de Catalunya (UPC), Pompeu Fabra (UPF), Girona (UdG), Lleida (UdL), Rovira i Virgili (URV) i Oberta de Catalunya (UOC), en relaci a la vaga convocada el 21 de Febrer de 2019, manifesten que:

1. La universitat ha de ser en tot moment un espai per a la llibertat, el dileg i la defensa del progrs social, en un context de plena convivncia democrtica i de respecte de les idees sense imposicions.

2. Per tal de garantir el lliure exercici del dret de vaga, instem a les diverses autoritats universitries a ajornar les activitats acadmiques avaluables i les que requereixin assistncia obligatria.

3. En paral·lel a la defensa del lliure exercici del dret a vaga, tamb es demana a les organitzacions convocants que es garanteixi el dret a l’educaci per a tots aquells estudiants que vulguin assistir a classe.