23/7/19 · Salut

La UOC és una de les universitats que creix més en recerca

La Universitat és una de les sis institucions de l'Estat que experimenta un creixement més fort des del 2015
Foto:  Unsplash/chuttersnap

Foto: Unsplash/chuttersnap

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) és una de les universitats de l'Estat que ha crescut més en l'àmbit de recerca i innovació. Com a mostra, és la institució que ha aconseguit augmentar més el nombre de publicacions científiques fetes amb empreses, amb un increment de més del 26% des del 2015. Aquest és un dels sis indicadors sobre l'activitat investigadora en els quals la UOC ha intensificat la seva activitat segons el Ranking CYD, que analitza seixanta universitats espanyoles.

Millora en sis indicadors

La UOC, respecte a la resta d'universitats analitzades de l'Estat, és la tercera institució d'ensenyament superior que ha augmentat més la quantitat de publicacions científiques internacionals, amb un increment superior al 12% en els últims quatre anys. Un altre indicador en el qual destaca la Universitat és el percentatge de publicacions científiques fetes per professor, ja que, amb un augment del 15%, és la quarta institució que creix més. Actualment, més de 400 professionals formen el personal docent investigador de la UOC, un col·lectiu que treballa en 46 grups de recerca adscrits en algun dels set estudis o a l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3). En la seva activitat científica, també col·laboren amb l'eLearn Center i l'eHealth Center.

L'informe, elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CYD), també destaca els augments de més del 30% en publicacions científiques interdisciplinàries des del 2015 i de més del 3% en les d'àmbit regional. L'aposta per la internacionalització de l'activitat investigadora de la UOC queda reflectida en el sisè dels indicadors que ha incrementat: l'augment de més del 18% del personal docent investigador estranger entre els anys 2015 i 2019.

El Ranking CYD

Aquest estudi vol afavorir la transparència del rendiment de les universitats espanyoles des d'un enfocament multidimensional. L'edició més recent és la sisena, amb dades que corresponen al període que abasta des del 2015 fins al 2019. Aquesta anàlisi s'impulsa des de la Fundación CYD, creada l'any 2002 com una iniciativa empresarial que aposta pel paper de les universitats en el desenvolupament econòmic i social. Els seus objectius són estudiar i promoure la contribució de les institucions d'ensenyament superior espanyoles al desenvolupament, impulsar el caràcter emprenedor de la societat i estrènyer els vincles entre universitat i empresa.

Veure més sobre Salut