25/11/19 · Institucional

La UOC, protagonista d'un vídeo de la BBC Storyworks i la IAU

L'aprenentatge en línia de qualitat pot contribuir a garantir l'accés equitatiu a l'educació superior per a tothom. Amb aquesta premissa, la UOC protagonitza un capítol de la sèrie audiovisual de documentals breus Aiming Higher, impulsada per l'Associació Internacional d'Universitats (IAU) i produïda per BBC Storyworks.

En el vídeo, diferents membres de la comunitat UOC presenten el model i expliquen què és el que el fa singular. Així, en el vídeo coneixem Jaume Jofre, estudiant del màster universitari de Seguretat de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, que explica com d'important ha estat l'oportunitat que la UOC li ha donat de formar-se al seu ritme i amb la flexibilitat que necessitava. «Penso que democratitza l'educació i el coneixement», sosté l'estudiant.

«Penso que l'educació en línia és el futur», afirma Pelumi Fadare, estudiant del màster universitari de Social Media: Gestió i Estratègia i participant de l'SpinUOC 2019. Fadare fa èmfasi en l'acompanyament rebut durant l'aprenentatge a la UOC i destaca l'adaptació del nostre model al seu estil de vida global.

En el vídeo també hi intervé la professora Nati Cabrera, directora del màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior. «La missió de la universitat és generar coneixement i oferir una formació de qualitat al llarg de la vida», defensa Cabrera, i afegeix que el nostre model d'aprenentatge fomenta una interacció constant tant amb el professorat com entre estudiants.

El rector, Josep A. Planell, indica que els reptes que hem d'afrontar com a societat, recollits en els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, els hem d'abordar des del coneixement, i és justament a les universitats on es genera aquest coneixement. Planell referma així el compromís de la UOC amb l'agenda per a transformar el món.

Aiming Higher és una iniciativa única que dona veu a les institucions i als sistemes d'ensenyament superior d'arreu del món i n'il·lustra el paper d'actors centrals en el desenvolupament sostenible, la innovació i la transformació social. Vol ser, també, un espai de reflexió al voltant de la funció imprescindible de l'ensenyament superior en el desenvolupament de societats sostenibles i democràtiques.

Veure més sobre Institucional