9/3/20 · Institucional

Efe i la UOC convoquen els Premis Internacionals de Periodisme Mòbil (MoJo)

L'Agència Efe i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han convocat els Premis Internacionals de Periodisme Mòbil (MoJo), que tenen com a objectiu promoure l'excel·lència en el periodisme mòbil i estimular-ne la pràctica entre els professionals i estudiants de periodisme i comunicació.
Foto: Unsplash/Joseph Chan

Els premis, que es lliuraran a Barcelona el 21 de maig, estan oberts tant a treballs inèdits com ja difosos en mitjans de comunicació, i valoraran el grau d'innovació de les informacions i l'experimentació amb dispositius mòbils per a finalitats periodístiques.

Aquesta iniciativa va ser anunciada en les III Jornades de Periodisme Mòbil que van organitzar la UOC i Efe el passat mes d'octubre a Madrid, en les quals es van analitzar les últimes innovacions per a periodisme mòbil en internet, en televisió i en publicitat.

L'ús creixent de dispositius mòbils entre els professionals de la informació ha portat a convertir el telèfon mòbil en una eina de treball per a redaccions i professionals, la qual cosa ha portat a la irrupció de noves narratives visuals, l'anomenat periodisme de dades i emissions en directe des del terreny.

L'èmfasi en la innovació, la recerca i l'experimentació periodística, així com el tractament de temàtiques poc presents en els mitjans basats en el treball mitjançant dispositius mòbils seran alguns dels elements valorats pel jurat d'aquests premis, format per representants de la UOC i Efe.

Els guardons tindran tres categories: premi individual a la millor obra periodística MoJo realitzada per un professional, a la millor obra periodística realitzada per un estudiant —tots dos dotats amb 1.000 euros i 500 euros en bitllets d'avió— i la categoria especial Premi Vueling al periodisme mòbil de viatges, dotat amb 1.500 euros en bitllets d'avió.

Els aspirants al premi podran presentar els treballs en castellà i en qualsevol de les altres llengües cooficials a Espanya; i les temàtiques seran lliures, sempre que en la realització tinguin un tractament periodístic, conforme als valors d'imparcialitat, ètica i interès periodístic.

Els treballs premiats es faran públics durant la Jornada de Periodisme Internacional Mòbil (MoJoBCN) que organitzaran la UOC i l'Agència Efe a Barcelona el 21 de maig.

Veure més sobre Institucional