Investigadors de la UOC impulsen una enquesta per valorar el paper de les universitats durant la pandèmia

Dona amb PC

Foto: J. Kelly Brito / unsplash.com

L'estudi analitzarà amb experts d'altres institucions europees com s'ha vist afectada l'activitat acadèmica arran de la COVID-19

“La crisi sanitària que hem viscut, i que encara vivim, ha impactat de manera significativa en les nostres universitats”, apunten Josep Cobarsí i Laura Calvet, professors dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC. Cobarsí i Calvet formen part d'un equip internacional integrat per divuit investigadors de deu països diferents i liderat per l'escola politècnica francesa IMT Atlantique. Aquest equip s'ha unit per analitzar la capacitat de recuperació de les institucions, examinar-ne els punts forts i detectar punts susceptibles de millora.

“L'ajuda dels diferents col·lectius implicats, tant els estudiants com els treballadors de les universitats, és inestimable. El fet de dedicar uns deu minuts a fer l'enquesta ens pot proporcionar informació valuosa per ajudar-nos a entendre com l'activitat acadèmica s'ha vist afectada per la crisi”, afegeixen els investigadors.

Enfortiment de les universitats

Calvet i Cobarsí aclareixen que les respostes contribuiran a un estudi internacional de factors associats a la resiliència de les institucions d'ensenyament superior, els treballadors i els estudiants. Així, els resultats serviran per avançar en la comprensió de les fases de preparació, gestió i recuperació de crisi, per ajudar les institucions d'ensenyament superior a emergir més fortes i més ben preparades de cara a futures crisis. Amb tot això també es vol contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

Participació en l'enquesta

Per participar en l'estudi només cal accedir a l'enquesta fent clic a l'enllaç corresponent al perfil del participant. El termini per participar-hi acaba el 27 de juliol.

- Estudiants.

- Personal docent i investigador, professorat col·laborador i personal de gestió.