14/7/20 · Recerca

Investigadors de la UOC impulsen una enquesta per valorar el paper de les universitats durant la pandèmia

L'estudi analitzarà amb experts d'altres institucions europees com s'ha vist afectada l'activitat acadèmica arran de la COVID-19
 Foto: J. Kelly Brito / unsplash.com

“La crisi sanitària que hem viscut, i que encara vivim, ha impactat de manera significativa en les nostres universitats”, apunten Josep Cobarsí i Laura Calvet, professors dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC. Cobarsí i Calvet formen part d'un equip internacional integrat per divuit investigadors de deu països diferents i liderat per l'escola politècnica francesa IMT Atlantique. Aquest equip s'ha unit per analitzar la capacitat de recuperació de les institucions, examinar-ne els punts forts i detectar punts susceptibles de millora.

“L'ajuda dels diferents col·lectius implicats, tant els estudiants com els treballadors de les universitats, és inestimable. El fet de dedicar uns deu minuts a fer l'enquesta ens pot proporcionar informació valuosa per ajudar-nos a entendre com l'activitat acadèmica s'ha vist afectada per la crisi”, afegeixen els investigadors.

Enfortiment de les universitats

Calvet i Cobarsí aclareixen que les respostes contribuiran a un estudi internacional de factors associats a la resiliència de les institucions d'ensenyament superior, els treballadors i els estudiants. Així, els resultats serviran per avançar en la comprensió de les fases de preparació, gestió i recuperació de crisi, per ajudar les institucions d'ensenyament superior a emergir més fortes i més ben preparades de cara a futures crisis. Amb tot això també es vol contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

Participació en l'enquesta

Per participar en l'estudi només cal accedir a l'enquesta fent clic a l'enllaç corresponent al perfil del participant. El termini per participar-hi acaba el 27 de juliol.

- Estudiants.

- Personal docent i investigador, professorat col·laborador i personal de gestió.

Veure més sobre Recerca