29/7/20 · Institucional

Sabies que el curs vinent la UOC celebrarà 25 anys?

Foto: UOC

El 31 d'octubre de 2020 farà 25 anys que es va inaugurar oficialment la Universitat Oberta de Catalunya. Aquell dia van començar l'activitat docent amb un primer curs pilot de 206 estudiants matriculats en les titulacions de Ciències Empresarials i Psicopedagogia. Per a commemorar aquesta efemèride, durant tot el curs vinent (2020-2021) se celebrarà el 25è. aniversari de la UOC.

El 6 d'octubre de 1994 es va constituir la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (FUOC). Tres mesos després, el gener del 1995, el Govern de la Generalitat va aprovar la proposta de Llei de reconeixement de la UOC, que el 29 de març va rebre llum verda per unanimitat del Parlament (Llei 3/1995, del 6 d'abril). A continuació, el 26 de maig de 1995, Gabriel Ferraté en va ser nomenat el primer rector.

Finalment, la gènesi de la Universitat va culminar el 31 d'octubre del 1995. Aquell dia s'inaugurà oficialment la Universitat en començar l'activitat docent. A més, es van obrir els primers centres de suport a Manresa, Salt i Reus.

Més enllà del programa institucional de celebració dels 25 anys, des dels estudis també es treballa en els preparatius dels aniversaris dels Estudis d'Economia i Empresa, els de Psicologia i Ciències de l'Educació i els de Ciències de la Salut. A més, també hi haurà diversos actes divulgatius, organitzats per diferents equips, que se sumaran a la celebració.

Veure més sobre Institucional