20/10/20 · Institucional

Sanjay Sarma, vicepresident del MIT, parlarà sobre el futur de l'educació en la inauguració del 25è. curs de la UOC

MIT

Sanjay Sarma, professor d'Enginyeria Mecànica i vicepresident d'Aprenentatge Obert de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), serà el protagonista de la lliçó inaugural del curs acadèmic 2020-2021 de la UOC, el 25è. de la Universitat. «What is the Future of Education?» és el títol de la seva ponència, que es podrà seguir en línia i en directe aquest dimecres, 21 d'octubre, a les 16 h (CEST). A l'acte hi participarà el conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Ramon Tremosa.

Sanjay Sarma és un referent mundial en la recerca sobre ciència de l'aprenentatge i enginyeria mecànica, i se li atribueix el desenvolupament de les tecnologies d'identificació per radiofreqüència (RFID).

Sarma analitzarà el futur de l'educació i respondrà a qüestions com ara «què obtenen els estudiants de les universitats?», «de quina manera l'educació en línia pot tenir un paper en el futur de la societat, el treball i el potencial humà?» o «com ha canviat les coses la COVID-19?». Sanjay Sarma respondrà algunes d'aquestes preguntes a partir de les seves reflexions, i també posarà èmfasi en el paper que la UOC ha de tenir en el futur.

Qui és Sanjay Sarma?

Nascut a l'Índia el 1968 (51 anys), és graduat en Enginyeria Mecànica per l'Institut Indi de Tecnologia de Kanpur (1989), màster en Ciències d'Enginyeria Mecànica per la Universitat Carnegie Mellon (1992) i doctor en Enginyeria Mecànica per la Universitat de Califòrnia a Berkeley (1995).

És vicepresident d'Aprenentatge Obert de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). Com a responsable de l'Oficina d'Aprenentatge Digital, s'encarrega de desenvolupar els nous models d'educació en línia en l'oferta educativa del MIT i de definir el model mixt d'educació presencial i en línia que impulsa l'institut, a més de supervisar la MIT Integrated Learning Initiative (MITili) i les iniciatives de cursos oberts en línia OpenCourseWare i MITx. També és responsable de l'Abdul Latif Jameel World Education Lab (J-WEL), que treballa sobre el futur de l'educació amb universitats d'arreu del món, entre les quals hi ha la UOC.

25è. curs de la UOC

Nascuda com a nadiua digital ara fa 25 anys, quan només un 0,4 % de la població mundial tenia accés a internet, dominava el telèfon fix, l'ADSL començava a caminar i Google ni tan sols existia, la UOC va capgirar l'educació superior gràcies a un model educatiu en línia asíncron. Era el curs 1995-1996, i uns 200 estudiants van confiar en aquesta nova institució per cursar Psicopedagogia o Ciències Empresarials, les dues úniques titulacions que s'oferien. La UOC va saber aprofitar una xarxa d'internet incipient per convertir-se en la primera universitat sense distàncies, amb la missió de formar persones al llarg de la vida.

Veure més sobre Institucional