28/10/20 · Institucional

La UOC és la millor universitat en línia de l'Estat en ciències socials i informàtica, segons el THE

El Times Higher Education by Subject 2021 situa la UOC entre les 300 millors universitats del món en ciències socials i entre les 400 millors en informàtica
THE

La revista britànica especialitzada en educació Times Higher Education (THE) acaba de fer pública una nova llista de les millors universitats del món per àmbits de coneixement, i situa la UOC en la franja de les 251-300 millors universitats en ciències socials i en la franja de les 301-400 millors universitats en informàtica. A escala estatal, és l'única universitat en línia que surt en aquestes classificacions temàtiques que fa anualment el prestigiós Times Higher Education.

Quarta millor universitat en ciències socials de l'Estat

Dins de l'àmbit de les ciències socials i a escala estatal, el rànquing situa la UOC al mateix nivell que la Universitat Autònoma de Madrid i només darrere de la Universitat Autònoma de Barcelona (en la franja de les 101-125 millors universitats), la Universitat Pompeu Fabra (126-150) i la Universitat de Barcelona (201-250).

La UOC ha millorat la classificació respecte de la darrera edició d'aquest rànquing, que la situava en la franja de les 501-600 millors universitats del món en ciències socials.

A escala mundial, l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) encapçala la llista per segon any consecutiu, mentre que la Universitat de Califòrnia a Berkeley s'estrena entre les deu millors universitats del món i, després d'escalar vuit posicions, se situa en cinquè lloc. El Times Higher Education de ciències socials ha analitzat un total de 791 institucions d'arreu del món.

Tercera millor universitat en informàtica de l'Estat

Pel que fa a l'àmbit de la informàtica i a escala estatal, la UOC se situa al mateix nivell que la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Salamanca, i només darrere de la Universitat de Granada i la Universitat de Jaén (251-300). La resta d'universitats de l'Estat espanyol se situen en classificacions inferiors.

Del total d'institucions del món incloses en aquesta llista, la Universitat d'Oxford és la número 1 per tercer any consecutiu. I n'hi ha un parell que s'estrenen en la llista de les deu millors universitats del món: la Universitat Nacional de Singapur, que puja tres llocs i que se situa a la vuitena posició, i la Universitat de Califòrnia a Berkeley, que debuta al novè lloc. El Times Higher Education d'informàtica ha analitzat un total de 827 institucions d'arreu del món.

Aquest dimecres, 28 d'octubre, el rànquing també ha fet públiques les millors universitats del planeta en els àmbits d'arts i humanitats, economia i empresa, salut, educació, enginyeria i tecnologia, dret, ciències de la vida, ciències físiques i psicologia.

El THE és, juntament amb el de Shanghai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior. Precisament, al principi de setembre, el THE presentava el rànquing de les millors universitats del món 2021, i situava la UOC, de nou, com l'única universitat en línia de l'Estat present en aquesta classificació. A escala global, la col·locava en la franja 601-800 de les 1.527 institucions d'arreu del món analitzades.

Veure més sobre Institucional