12/11/20 · Institucional

La UOC amplia les seves beques internacionals per contribuir a l'accés a l'ensenyament superior a l'Amèrica Llatina

Amb aquestes noves convocatòries, la UOC vol contribuir a garantir l'accés a un ensenyament de qualitat al llarg de la vida per a tothom
Leon Overweel / Unsplash

La UOC amplia el seu programa de beques internacionals amb dues noves convocatòries que oferiran 100 ajuts a l'estudi perquè els futurs estudiants de Costa Rica i Panamà puguin cursar màsters oficials. Amb aquestes són ja 250 les beques que la Universitat oferirà aquest semestre a l'estudiantat llatinoamericà que vulgui començar els estudis el març de 2021, juntament amb la quarta edició de beques en col·laboració amb la Secretaria d'Educació Superior, Ciència, Tecnologia i Innovació (SENESCYT) de l'Equador (100 beques destinades a l'Equador) i la segona edició de beques del Perú (50 ajuts).

«Vivim en una societat que afronta grans reptes globals i en la qual el canvi i la incertesa són constants», explica Pastora Martínez Samper, vicerectora de Globalització i Cooperació, «per això, pensem que és més necessari que mai apostar per un ensenyament de qualitat al llarg de la vida que formi persones capaces de transformar el seu entorn».

Formació per adaptar-se a un món canviant

La UOC va llançar la seva primera convocatòria de beques per a màsters oficials a finals de 2016, la qual cosa va permetre que quaranta-quatre persones colombianes ampliessin els seus estudis de postgrau a la UOC. Pocs mesos després, es va obrir amb caràcter extraordinari un programa de beques que va permetre que vint persones refugiades poguessin estudiar idiomes des dels camps de refugiats de Grècia.

Per a Gemma Xarles, directora de l'àrea de Globalització i Cooperació de la UOC, la creació d'aquesta línia de beques «no solament significa consolidar el nostre compromís d'ampliar l'accés i la cobertura a l'ensenyament superior gràcies a l'ensenyament en línia, sinó també promoure la diversitat a les aules. Addicionalment, treballar aquesta línia de beques amb institucions públiques i organismes internacionals ens permet enfortir els sistemes d'ensenyament superior a diferents països».

Fins ara, la UOC ha impulsat programes de beques amb organismes supranacionals com la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) o l'Organització dels Estats Americans (OEA), amb institucions nacionals, com la SENESCYT (Equador) o ICETEX (Colòmbia), o mitjançant línies pròpies que es difonen amb l'ajut d'institucions de referència dels països als quals estan destinades, com és el cas de Costa Rica amb el Ministeri de Relacions Exteriors i Culte, Panamà i del Perú amb PRONABEC. Tot plegat contribueix a assolir una de les fites de l'ODS4, educació de qualitat, mitjançant l'augment de beques destinades a països del sud global.

Diversitat a les aules

Gràcies al programa de beques internacionals, la UOC ha vist créixer a les seves aules els estudiants internacionals, especialment en màsters oficials, la qual cosa ha permès enriquir l'aprenentatge de tota la comunitat universitària. «Volem facilitar l'adquisició de competències per a una ciutadania global des de l'experiència vivencial de la diversitat que facilita l'aprenentatge en línia: els nostres estudiants tenen l'oportunitat de compartir aula, intercanviar enfocaments o discutir punts de vista amb companys amb contextos personals molt diferents els uns dels altres», afegeix Martínez Samper.

Les convocatòries de beques per a cada país es poden consultar en aquest enllaç.

Veure més sobre Institucional