23/11/20 · Recerca

La UOC obre una nova convocatòria per impulsar projectes emprenedors

Els treballs finals de màster o de grau es poden convertir en projectes d'emprenedoria
Foto: UOC

Si tens un projecte tecnològic emprenedor o una idea innovadora i estudies, has estudiat a la UOC o hi treballes, és el moment d'explicar-nos-el. La Universitat obre una nova convocatòria del seu programa d'emprenedoria, l'SpinUOC, per seleccionar vuit projectes que rebran acompanyament i assessorament especialitzat per participar en una gran final el 2021, on es lliuraran tres premis en metàl·lic. Les candidatures tindran accés al llarg del programa a formació i recursos en línia especialitzats en emprenedoria. El termini per enviar propostes de projectes emprenedors és el 7 de gener del 2021, i cal fer-ho per mitjà d'aquest formulari.

Els membres de la comunitat universitària poden enviar les seves propostes a l'SpinUOC 2021

Un treball final es pot convertir en un projecte emprenedor

L'SpinUOC, un programa impulsat per la plataforma Hubbik, obre la seva novena edició, la qual, com les anteriors, s'adreça a tots els col·lectius de la comunitat UOC: estudiantat, antics alumnes, professorat propi i col·laborador, tutors i tutores, personal investigador i personal de gestió. Les candidatures poden ser projectes en diferents fases de maduració, des d'una de més embrionària a una de més consolidada. De fet, un treball final d'un màster o d'un grau, si té potencial de convertir-se en un projecte real d'emprenedoria, pot ser presentat a la convocatòria.

«Qualsevol persona amb un projecte innovador té, amb l'SpinUOC, una gran oportunitat per fer-lo créixer, comptant amb assessorament dels grans professionals que hi ha darrere, que l'ajudaran en tot el que necessiti», apunta José Antonio García, estudiant de màster d'Executive MBA en Negocis Digitals de la UOC i impulsor de l'aplicació Waital, una de les iniciatives guanyadores de l'edició passada. «Tot el procés és una experiència molt enriquidora amb la qual coneixes altres emprenedors amb qui pots compartir coneixements», afegeix.

«Ha estat un plaer poder construir i treballar al costat d'un equip humà excepcional. Hem sentit el suport des del primer moment, tot i les dificultats de la pandèmia», indica Edgar Jorba, l'altre premiat en l'edició del 2020. «Som molt selectius amb els programes d'emprenedoria als quals ens apuntem i amb l'SpinUOC hem pogut aprendre, compartir i obrir noves vies de futur per explorar», apunta el responsable d'Aimentia i estudiant del grau d'Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació de la UOC.

Una convocatòria sense limitació de candidatures i oberta al món

Les candidatures han de tenir almenys un membre vinculat a la UOC. Una mateixa persona pot proposar més d'un projecte, ja que no hi ha limitació de candidatures. A més, en línia amb l'esperit global de la Universitat, a l'SpinUOC no hi ha cap limitació geogràfica per a les candidatures, gràcies a la incubadora virtual de Hubbik, que ofereix formació i recursos i permet acompanyar els emprenedors de manera virtual des de qualsevol part del món.

Premis

Entre els vuit finalistes que participaran en la final que se celebrarà el juny del 2021 es lliuraran dos premis de 2.000 euros, un d'atorgat pel públic i un altre a càrrec de la Ramon Molinas Foundation a l'impacte social, i un premi de 3.000 euros, concedit pel jurat d'aquest programa per al que considerin el millor projecte emprenedor de l'edició.

L'impuls dels projectes emprenedors no s'acaba aquí

També cal tenir en compte que l'SpinUOC és un punt de partida i els projectes que arriben a la final, guanyin o no un dels premis, poden continuar tenint el suport de la Universitat per mitjà de Hubbik per continuar creixent, guiats pels seus experts i recursos. Per una altra banda, la Universitat farà un acompanyament comunicatiu dels vuit finalistes per afavorir-ne la visibilitat mediàtica i social.

Josep A. Planell, rector de la UOC, va assenyalar a la final de l'edició passada que, «quan fa més de vuit anys es va iniciar el programa d'emprenedoria SpinUOC, ho va fer tenint present una estratègia d'ocupabilitat i competitivitat. La nostra obligació és procurar que els nostres graduats i graduades estiguin preparats i preparades per decidir i gestionar la seva carrera professional i per aprofitar i generar noves oportunitats laborals». El rector va remarcar que «el nostre ecosistema formatiu entén l'emprenedoria com un element bàsic del potencial transformador de l'educació».

Hi ha tota la informació de l'SpinUOC 2021 a les seves bases de participació. Aquest programa té el suport d'Estrella Damm, Foment del Treball Nacional, la Ramon Molinas Foundation i Seed&Click, i forma part del Pla estratègic de la unitat de Valorització i Transferència de la UOC (PETER), cofinançat per la Secretaria d'Universitats i Recerca, del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció de les TIC amb l'activitat humana, amb un focus específic en l'aprenentatge en línia i la salut digital. Els més de 400 investigadors i 50 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu #25anysUOC

Veure més sobre Recerca