14/1/21 · Institucional

El CSD i la UOC creen un programa d'acompanyament per a la formació universitària d'esportistes d'alt nivell

Les dues institucions signaran un conveni de col·laboració el dia 20 de gener a les 11 h en un acte públic i en línia

Un centenar d'esportistes de competició ja es formen amb la UOC
Braden Collum / Unsplash

Els esportistes d'alt nivell i alt rendiment que vulguin estudiar un títol universitari ho podran fer amb un programa específic d'acompanyament creat pel Consell Superior d'Esports (CSD) del Ministeri de Cultura i Esport i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Les dues institucions presentaran aquest programa, fruit d'un conveni de col·laboració, en un acte públic i virtual dimecres que ve, 20 de gener, a les 11 h, el qual es podrà seguir en directe des d'aquest enllaç.

El director general d'Esports del CSD, Joaquín de Arístegui, i la vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC, Àngels Fitó, signaran el conveni, l'objectiu del qual és facilitar la formació i la inserció laboral dels esportistes d'alt nivell i alt rendiment vinculats al Consell.

El programa creat per a aquest col·lectiu preveu un tutor acadèmic de suport extraordinari, adaptacions de serveis acadèmics i descomptes.

Sobre el CSD

El CSD desenvolupa el Programa d'Atenció a l'Esportista d'Alt Nivell (PROAD), que s'adreça a esportistes d'alt nivell (DAN) i esportistes d'alt rendiment (DAR) de les comunitats autònomes que hi estan adscrites, per mirar de donar resposta a algunes de les seves necessitats socioprofessionals.

El programa va començar el 2008 amb una prova pilot que va atendre un grup inicial de 91 esportistes i es va posar en marxa definitivament a partir del 2009. Des d'aleshores, i durant 12 anys, ha atès més de 6.000 esportistes.

Veure més sobre Institucional