Presentaran els resultats d'una recerca sobre abusos sexuals de menors en institucions religioses

Experts discutiran sobre la prevenció i les polítiques i pràctiques professionals de suport a les víctimes (Foto: Patrick Fore a Unsplash)

23/06/2021
Redacció

Dilluns 28 de juny, entre les 9 h i les 20 h, a l'auditori del Centre Carlos Santamaría de la Universitat del País Basc, a Sant Sebastià, tindrà lloc la Jornada sobre Abusos Sexuales de Menores en Instituciones Religiosas: Respuestas Restaurativas desde la Victimología, organitzada per la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat del País Basc (Institut Basc de Criminologia) i la Universitat de Barcelona.

La jornada té l'objectiu de presentar els resultats del projecte de recerca sobre abusos sexuals en institucions religioses dut a terme entre el 2018 i el 2021 per tres equips de la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat del País Basc i la Universitat de Barcelona; comparar-los amb estudis fets en altres països (Irlanda, Bèlgica, Alemanya, Xile), i discutir l'impacte que poden tenir per a la prevenció i les polítiques i pràctiques professionals de suport a les víctimes, juntament amb algunes d'elles i amb professionals dels mitjans de comunicació que han recollit les seves demandes.

Jornada sobre Abusos Sexuales de Menores en Instituciones Religiosas
Dia: Dilluns, 28 de juny
Hora: de 9 h a 20 h
Lloc: Centre Carlos Santamaría de la Universitat del País Basc, a Sant Sebastià
Es podrà seguir en línia mitjançant l'enllaç següent: https://eu.bbcollab.com/guest/9e4efe249c7e4313a331064ac592513d
Programa: https://symposium.uoc.edu/65586/programme/jornada-sobre-abusos-sexuales-de-menores-en-instituciones-religiosas_-respuestas-restaurativas-desd.html

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció entre la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital. Els més de 500 investigadors i 51 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu. #25anysUOC