9/11/21 · Institucional

La Fira Virtual d'Ocupació de la UOC comptarà amb la participació de 150 empreses que cerquen nou talent

Entre les empreses participants hi ha grans empreses de renom com TMB, Damm, Grup Freixenet, Fundació Once, Adif, NTT Data, Argal, Grifols, Quirónsalud, Garrigas, Sanitas, MagmaCultura, Finsa i PwC
Destaca el gran volum en la demanda de professionals relacionats amb l'àmbit de la informàtica, multimèdia i telecomunicacions, i també destaquen perfils vinculats a l'àmbit de l'economia i l'empresa
La Fira acollirà més de 20 ponències a càrrec de professionals experts i 25 més per part d'empreses col·laboradores, en què compartiran coneixement entorn de quatre eixos: emprenedoria, sortides professionals, claus per a la competitivitat i competències per a l'ocupabilitat
La segona edició de la Fira se celebrarà els dies 16 i 17 de novembre (Foto: UOC)

La UOC, en el seu compromís amb l'ocupació i l'empoderament d'estudiants i alumnis, celebrarà la segona edició de la Fira Virtual d'Ocupació, que tindrà lloc els dies 16 i 17 de novembre del 2021. Durant aquests dos dies, els participants podran accedir a estands virtuals d'empreses per captar nou talent, i també assistir a alguna de les ponències d'un extens programa d'activitats.

Amb l'objectiu de promoure l'emprenedoria, aquesta segona edició incorpora una novetat: una hackató en línia que servirà per validar les habilitats tècniques dels estudiants i graduats i graduades que s'hi presentin. Aquesta iniciativa ofereix un avantatge competitiu davant d'altres candidats, ja que després de fer la hackató els participants rebran un certificat de validació que podran adjuntar al currículum quan es presentin a les ofertes laborals. La hackató s’haurà de desenvolupar entre el dia 13 i el 16 de novembre.

Captació de talent

Aquesta iniciativa representa una nova oportunitat perquè organitzacions i empreses de diferents àmbits com TMB, Damm, Grup Freixenet, Fundació Once, Adif, NTT Data, Argal, Grifols, Quirónsalud, Garrigas, Sanitas, MagmaCultura, Finsa i PwC, entre d'altres, puguin entrar en contacte amb estudiants i alumnis de la UOC, que destaquen per l'amplitud dels perfils i els graus d'experiència professional, així com per la diversitat geogràfica. En total, hi participaran més de 150 empreses, les quals podran fer entrevistes ràpides als candidats.

Enguany destaca especialment la demanda de professionals amb experiència relacionats amb l'àmbit de la informàtica, multimèdia i telecomunicacions, així com perfils vinculats a l'àmbit de l'economia i l'empresa. Així mateix, les empreses coneixen com és l'estudiant de la UOC i saben que reuneix les qualitats òptimes perquè es tracta d'un perfil amb experiència. Per tant, les empreses tenen clar quin tipus d'estudiant cerquen: una persona qualificada amb capacitat de combinar estudis i feina, amb experiència laboral prèvia.

«L'objectiu és facilitar un espai de coneixement entorn de l'ocupació i del mercat de treball on es puguin conèixer noves organitzacions, on es pugui fer networking, fer entrevistes i que pugui facilitar el contacte amb empreses, professionals i institucions de diferents àmbits», assegura Àngels Fitó, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC.

En aquest sentit, Elisenda Farràs, directora de l'Àrea d'Orientació i Carrera Professional de la UOC, afegeix que «per participar en la Fira Virtual de la UOC cal disposar d'ofertes laborals o de pràctiques actives que encaixin amb el portafolis d'estudis de la UOC». El nostre objectiu és apostar per la qualitat i la diversitat de les demandes, tenint en compte la gran dispersió geogràfica (sobretot al territori espanyol i a l'Amèrica Llatina) del nostre estudiantat i graduats i graduades.

En col·laboració amb Corresponsables, la segona edició de la Fira Virtual d'Ocupació de la UOC incorporarà un programa d'unes cinquanta ponències a càrrec d'experts i expertes de la UOC, empreses i professionals de diferents àmbits que compartiran el coneixement sobre quatre grans eixos: emprenedoria, ocupabilitat, competitivitat i sortides professionals.

A través de taules rodones es tractarà, a més, dels reptes principals del mercat de treball, com ara la digitalització, els mecanismes de captació de talent o la millora de l'ocupabilitat, així com l'emprenedoria i la nova ruralitat, amb l'objectiu clar de facilitar la tecnologia en zones desfavorides i promoure noves formes de treball a distància.

Experts UOC

Veure més sobre Institucional