16/12/21 · Institucional

L'MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món per quart any consecutiu

Segons la VII edició del Rànquing FSO, la UOC continua encapçalant la llista d'entre les 200 universitats en línia analitzades
L'estudi també constata que 9 de cada 10 persones que cursa un màster en línia troba feina. (Foto: Rànquing FSO 2021)

El programa Executive MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món, segons el rànquing d'institucions de formació superior en línia (Rànquing FSO) 2021 de la consultora Hamilton Global Intelligence. En la classificació s'han analitzat 200 institucions universitàries d'Espanya, Llatinoamèrica i els Estats Units i s'han enquestat més de 5.500 alumnes i exalumnes.

Aquesta recerca ha analitzat el programa Executive MBA de la UOC, adreçat a professionals amb un mínim de cinc anys d'experiència laboral en el món de la direcció i la gestió d'empreses que vulguin avançar a càrrecs de més responsabilitat orientats a la innovació, la creació d'empreses, els negocis internacionals, la direcció de nous projectes o els negocis digitals.

Segons el director acadèmic del programa, Ramon González Cambray, "continuar sent el millor MBA en línia de parla hispana del món és un gran reconeixement als estudiants, graduats i graduades i a tot l'equip docent i de gestió que participen en el programa. També en destaca el caràcter pràctic i innovador del programa, amb una aplicabilitat immediata en l'entorn laboral del participant, que impacta en la seva ocupabilitat i promoció professional".

Aquest professor, expert en organització d'empreses, estratègia i innovació, considera que la COVID-19 ha impactat en molts àmbits, també en l'organització i la direcció de les empreses, que han accelerat els seus processos de transformació digital. Aquest fenomen està canviant el model laboral i educatiu actual, amb un important augment de la demanda de formació en línia, que permeti l'actualització de competències i el reskilling en habilitats, eines i tendències de management. Per respondre a aquesta demanda de nous perfils directius en un entorn digital, "és fonamental l'adquisició d'una visió global i estratègica, orientada a la presa de decisions en totes les àrees de la direcció d'una empresa, identificant les oportunitats i fonts d'avantatge competitiu", constata González Cambray.

Classificació d'universitats espanyoles

Un total de 16 universitats espanyoles, dues més que l'any passat, estan presents en aquest rànquing. Al capdavant hi trobem la UOC, per quart any consecutiu, seguida d'Esade, OBS Business School, Universidad Internacional de la Rioja (UNIR) i ESIC. També apareixen l'Institut Europeu de Postgrau (IEP) (7); Universidad Nebrija (9); La Salle-Universitat Ramon Llull (10); Escuela Universitaria Real Madrid - Universidad Europea (11); EUDE Business School (12); Universitat Internacional de València (VIU) (14); CEREM International Business School (16); Universidad Europea (17); Universidad Rey Juan Carlos (19); IMF International Business School (21) i l'European Open Business School (23).

Cursar un MBA en línia

Segons el Rànquing FSO, el preu mitjà d'un MBA en línia és de 9.729 dòlars (8.419 euros), l'increment salarial a què opta l'estudiantat que cursa aquesta formació és d'un 32,9 % i el salari mitjà és de 33.338 dòlars (29.081 euros anuals), un 4,12 % més respecte de l'any anterior.

Pel que fa a la taxa d'ocupabilitat, l'estudi indica que un 90,2 % de les persones que cursen aquest màster en línia troba feina en un interval de temps de 5,2 setmanes de mitjana.

Quant al professorat, el 60,3 % són homes, el 13,5 % són de caràcter internacional, el 28,1 % són doctors i el 40,1 % ocupen un càrrec directiu. L'experiència mitjana com a docent és de 12,6 anys.

Pel que fa a l'estudiantat, té una mitjana d'edat de 37 anys, el 59,9 % són homes, el 58,3 % correspon a alumnat internacional i el 51,9 % cursen un MBA en línia perquè necessiten més formació per avançar en la seva carrera professional.

Veure més sobre Institucional