13/5/22 · Institucional

Josep M. Duart, nou president de la xarxa europea d'educació digital EDEN

Aquest nomenament s'emmarca dins l'estratègia de posicionament internacional de la UOC com a pionera i experta en e-learning i transformació digital del sector educatiu

El catedràtic dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC, Josep M. Duart, ha estat nomenat president d'EDEN (EDEN Digital Learning Europe). Aquest nomenament s'emmarca dins l’estratègia de posicionament internacional de la UOC com a pionera i experta en e-learning i transformació digital del sector educatiu.

Josep Maria Duart és doctor en Pedagogia (1998) per la Universitat Ramon Llull, màster en Business Administration (MBA) (2002) per ESADE Business School i catedràtic dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC.

És investigador expert en l'àmbit de l'organització educativa i de l'e-learning, i director i col·laborador de projectes de recerca centrats en polítiques educatives i lideratge d'educació superior i ús de les TIC. Ha estat director i membre de projectes de recerca relacionats amb l'ús educatiu de les TIC. Ha publicat diversos llibres, entre els quals destaquen La organización ética de la escuela y la transmisión de valores (1999), Aprender en la virtualidad (2000), La universidad en red (2008) i Uso transformador de tecnologías digitales en educación superior (2020). Ha publicat nombrosos articles científics en revistes internacionals d'impacte. També va ser fundador de la Càtedra UNESCO d'E-learning de la UOC, i en va ser director en el període 2002-2009.

És codirector i fundador de l'International Journal of Educational Technology in Higher Education, revista científica arbitrada en l'àmbit de l'e-learning, Q1 a JCR i a Scopus. És president d'EDEN i de la University of the Future Network, xarxa internacional d'investigadors sobre el futur de l'educació superior. A més, és coordinador de RedUNETE, xarxa d'universitats colombianes per a l'ús de la tecnologia en educació.

Ha estat professor convidat en diferents universitats de l'Amèrica Llatina (Universitat de Guadalajara, Universitat Veracruzana i Universitat Nacional Autònoma, a Mèxic; Universitat dels Andes i Universitat d'Antioquia, a Colòmbia, i Universitat Tècnica Particular de Loja, a l'Equador, entre altres), i també a la Universitat de Nova Anglaterra (Austràlia).

Sobre EDEN

EDEN (EDEN Digital Learning Europe) té com a objectiu compartir el coneixement i donar suport a la col·laboració entre els professionals de l'àmbit de l'ensenyament a distància i digital.

"EDEN vol promoure la cooperació i la col·laboració entre les diferents institucions i xarxes implicades en l'aprenentatge a distància i en línia tant a Europa com a escala mundial", afirma el president de la xarxa, Josep Maria Duart.

Amb més de 200 institucions i 1.200 membres individuals, EDEN organitza conferències d'àmbit europeu de prestigi, aporta publicacions de renom i ofereix serveis d'informació útils i efectius. A més, proporciona el suport necessari per editar la revista científica European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL).

La Universitat forma part de xarxes d'ensenyament superior i també d'altres xarxes de referència en l'àmbit de l'educació online, com ara l'Associació Internacional d'Universitats (IAU), l'Associació d'Universitats Europees (EUA), l'Associació Europea d'Universitats d'Ensenyament a Distància (EADTU), el Centre Universitari de Desenvolupament (CINDA), la Unió d'Universitats de l'Amèrica Llatina i el Carib (UDUAL) o el Consell Internacional per a l'Ensenyament Obert i a Distància (ICDE).

La UOC, pionera en e-learning i transformació digital educativa

La Universitat Oberta de Catalunya és la primera universitat nativa digital del món i, des de fa més de 25 anys, facilita l'accés a l'educació al llarg de la vida mitjançant una metodologia online de qualitat.

Amb més de vint grups que investiguen en e-learning i el centre d'innovació pedagògica eLearning Innovation Center (eLinC), la UOC ha acompanyat diferents universitats, agències de qualitat i governs en el procés de dissenyar els seus models d'educació online de qualitat, i ha esdevingut així un referent en transformació digital educativa.

Veure més sobre Institucional