30/9/22 · Institucional

El Shanghai Ranking inclou la UOC en la classificació per disciplines

La prestigiosa llista internacional destaca els estudis de Comunicació, Turisme, Educació i Informàtica de la Universitat Oberta de Catalunya
El programa de Comunicació de la UOC obté la millor puntuació entre totes les universitats de l'Estat espanyol presents en aquest rànquing. (Foto: UOC)

Els programes de Comunicació, Turisme, Educació i Informàtica de la UOC apareixen en el prestigiós Shanghai Ranking de disciplines acadèmiques 2022. La UOC passa a formar part, així, de la llista dels millors centres d'ensenyament superior del món, segons constata aquest estudi pioner en el sector universitari. L'elabora anualment la Universitat Jiao Tong de Xangai, a la Xina, des del 2009, i classifica per ordre d'excel·lència més de 5.000 universitats d'arreu del món segons àmbits de coneixement.

El programa de Comunicació de la UOC obté la millor puntuació de totes les universitats de l'Estat, i se situa en la franja 101-150 d'institucions d'arreu del món. El segueixen Turisme, que està en la 151-200; Educació, que es troba en la franja 301-400, i Informàtica, que se situa entre les 401-500 millors del planeta.

Dins de l'àmbit de Comunicació, el Shanghai Ranking inclou 11 universitats de l'Estat espanyol, i la UOC és la que encapçala la llista (en la franja 101-150); la segueixen la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Salamanca (en la 151-200).

Pel que fa a l'àmbit de Turisme, són 20 les universitats de l'Estat que en formen part. La UOC se situa en la franja 151-200. La millor posicionada és la Universitat de València, en el 38è. lloc del rànquing mundial.

Quant a Educació, hi ha 22 universitats de l'Estat espanyol presents al Shanghai Ranking per disciplines. Les universitats més ben valorades són la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat de Barcelona (en la franja 151-200). La UOC se situa en la 301-400.

Si ens fixem en l'àmbit d'Informàtica, la prestigiosa classificació inclou 14 universitats de l'Estat. La UOC es troba entre les 401-500 millors del planeta. En el top 1 hi ha la Universitat de Granada (en la franja 101-150).

Veure més sobre Institucional