Comunicat de suport a la comunitat UOC iraniana i condemna de la repressió a l'Iran

Benvolguts i benvolgudes,

Aquestes últimes setmanes hem seguit amb preocupació les notícies sobre la greu repressió de les llibertats a l'Iran davant les reivindicacions de protesta de la població per la mort de la jove Mahsa Amini, que estava sota la custòdia de la policia per portar mal posat el vel a la via pública. Des de la UOC, expressem la nostra condemna i rebuig per la violència exercida contra les dones iranianes en defensa dels seus drets i contra les persones participants en les manifestacions pacífiques a l'Iran, vulnerant el dret de la ciutadania a la llibertat d'expressió i els principis democràtics.

Ens adherim també a les declaracions de suport a les dones iranianes i de defensa dels seus drets i llibertats, de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) i de Crue Universidades Españolas.

Ens dirigim especialment a la nostra comunitat universitària de l'Iran per mostrar-li el nostre suport i afecte solidari en aquests moments tan durs, de neguit i d'incertesa pel benestar de familiars i amistats. Compartim el vostre dolor i us tenim a la nostra ment i al nostre cor.

Us oferim tota la nostra força i el nostre confort.

RECTOR
Josep A. Planell