18/11/22 · Institucional

PIMEC i la UOC posen en marxa l'Observatori de les Ocupacions i les Competències Professionals per analitzar el mercat de treball català

Estudiarà l'evolució de les ocupacions professionals i quines competències es demanen

El president de PIMEC, Antoni Cañete, i el rector de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Josep A. Planell, han signat un conveni de col·laboració per a la implementació i el funcionament de l'Observatori de les Ocupacions i les Competències Professionals. D'aquesta manera es materialitza un espai de cooperació en l'aportació de dades, recursos, eines i coneixement per analitzar l'evolució de les ocupacions professionals i les competències que requereix el mercat de treball català, amb l'objectiu de donar-hi una resposta eficaç. La signatura de l'acord ha tingut lloc el 18 de novembre a la seu de la patronal.

Algunes de les accions plantejades per a l'Observatori de les Ocupacions i les Competències Professionals són les següents:

• La producció i l'anàlisi d'informació quantitativa i qualitativa sobre l'evolució de la demanda en el mercat del treball, concretament les ocupacions i les competències professionals que es demanen, amb un interès particular en les necessitats de talent en les empreses.
  • L'anàlisi comparativa entre les necessitats de competència en matèria de transformació social, digital o climàtica de diferents països.
  • La identificació de les necessitats de qualificació i de requalificació dels professionals a les empreses, tant en el pla sectorial com en el territorial.

L'Observatori de les Ocupacions i les Competències Professionals també neix amb la vocació de fer difusió periòdica de les anàlisis i els estudis obtinguts.

El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha afirmat que "és necessari" disposar d'instruments que monitorin el comportament del mercat de treball a Catalunya i, en aquest sentit, "la col·laboració amb la UOC suposarà la suma d'esforços i un gran pas per avançar cap a l'ajust entre oferta i demanda. La col·laboració entre institucions i el món empresarial és clau per analitzar els canvis i buscar solucions als reptes que ens planteja el context econòmic actual".

Per la seva banda, el rector de la UOC, Josep A. Planell, ha explicat que "el paper de la universitat ha assumit noves funcions dins de les dinàmiques productives, de la mateixa manera que la formació s'ha estès al llarg de tota la vida". També s'ha referit a l'acord signat avui: "La col·laboració que iniciem amb PIMEC alinea la voluntat d'ambdues institucions de garantir la competitivitat del teixit productiu català".

La vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC, Àngels Fitó, impulsora d'aquesta col·laboració, ha afegit: "En un moment en què es disposa de dades amb elevada representativitat i de sistemes de tractament d'aquestes dades, l'aliança amb PIMEC contribuirà a dissenyar estratègies de reciclatge i actualització altament eficients per a les pimes catalanes".

A l'acte oficial de signatura han assistit, per part de PIMEC, el secretari general, Josep Ginesta; el president de la Comissió de PIMEC de Digitalització i Innovació i membre del Comitè Executiu de l'entitat, Joan Josep Berbel; la directora d'Àrea de Treball, Sílvia Miró, i el director de Serveis de Formació i Ocupació, Hèctor Pérez; i, per part de la UOC, la vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat, Àngels Fitó; el gerent, Antoni Cahner, i la responsable d'Anàlisi i Prospecció del Mercat Laboral, Carme Pagès.

Veure més sobre Institucional