20/12/17 · Institucional

«El cinema és com un estil de vida, una manera de veure les històries i el món que va més enllà del professional i dels diners»

Foto: UOC

Guillermo del Toro , director de cinema

Guillermo del Toro és director, guionista, productor i novel·lista mexicà, guardonat amb el Premi Goya i diverses vegades amb el Premi Ariel. Va començar a filmar a Mèxic des d'adolescent, quan estava a l'Institut de Ciències, a la ciutat de Guadalajara. Va passar deu anys a disseny de maquillatge i va formar la seva pròpia companyia, Necropia, abans de poder ser el productor executiu de la seva primera pel·lícula als vint-i-un anys. Va ser cofundador del Festival de Cinema de Guadalajara i va crear la companyia de producció Tequila Gang. Del Toro parla del procés de creació en aquesta entrevista, feta pel director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC Jordi Sánchez-Navarro.

Veure més sobre Institucional