• Inici
  • /Treball final d'investigació (TFI)

Les experiències educatives de mobilitat virtual dels estudiants de formació de postgrau. Un estudi de cas: UNAB

01/06/2012

Autora: Soreya Reyes
Tutora: Montse Vall-llobera
Tipologia: treball final d'investigació (TFI)
Paraules clau: educació, TIC, mobilitat virtual, mobilitat presencial, beneficis, motivacions, programari lliure, Erasmus Mundus
Àmbit d’intervenció: educació superior
Idioma: castellà

+ Enllaç al projecte

Resum

En aquesta recerca s’analitzen i es descriuen les experiències de mobilitat virtual d’un grup d’estudiants i graduats del màster de Programari lliure de la Universitat Autònoma de Bucaramanga (UNAB) de Colòmbia, que cursen assignatures en línia del màster universitari de Programari lliure de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) d’Espanya. L’objectiu és proposar millors pràctiques per a futurs programes de mobilitat virtual a partir del coneixement d’aquestes experiències.

S’ha utilitzat el mètode de cas per a analitzar les motivacions d’estudiants i graduats respecte al programa, i també els beneficis percebuts per ambdós col·lectius del màster de Programari lliure dels estudiants colombians. Un total de 137 graduats i 97 estudiants de formació de postgrau que cursen el programa del màster de Programari lliure de la Universitat Autònoma de Bucaramanga han estat enquestats pel que fa a les seves motivacions i als beneficis percebuts del programa en conveni amb la UOC. S’ha administrat un qüestionari amb 43 ítems a graduats i un altre amb 40 ítems a estudiants. Aquests qüestionaris s’havien de completar en la modalitat en línia. També s’ha fet una entrevista semiestructurada als directors del Programa d’ambdues institucions.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.