"Connecting workplace and learning in higher education"

14/06/2017
Primer seminari del projecte europeu Skill Up

El primer seminari del projecte europeu Skill Up, que tindrà lloc el 19 de juny i es titula «Connectar el lloc de treball i l’aprenentatge en l’ensenyament superior», té per objectiu compartir els resultats en curs del projecte i reflexionar-hi. Al seminari, que serà en anglès, hi participaran els membres del consorci, que també presentaran els principals resultats assolits fins ara.

Hi haurà la intervenció de dos ponents destacats. Joan Miquel Verd Pericàs, director del Centre de Recerca Sociològica sobre la Vida Diària i la Feina (QUIT) i professor agregat del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), se centrarà en la manera com els representants dels ocupadors perceben les destreses per a l’ocupabilitat dels graduats i si les institucions d’ensenyament superior proporcionen les destreses necessàries per al món laboral. Eva Edman Stålbrandt, professora lectora i directora d’estudis del Departament d’Educació de la Universitat d’Estocolm, i també membre de l’equip del projecte, farà una presentació sobre la manera com els enfocaments d’aprenentatge autèntic en l’ensenyament superior poden millorar les destreses per a l’ocupabilitat dels nous graduats.

Sobre el projecte

L’objectiu del projecte Erasmus+ Skill Up és agrupar institucions educatives i empreses per donar resposta a la prioritat urgent establerta en les polítiques de l’estratègia Europa 2020 de promoure l’ocupabilitat dels graduats per mitjà de l’enfortiment dels lligams entre els plans d’estudi de l’ensenyament superior i el món laboral. El projecte és coordinat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i dirigit per Adriana Ornellas, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, amb la participació i la implicació de les institucions del consorci següents: l’Institut Obert de Catalunya (IOC), la Universitat d’Estocolm, la Universitat Tècnica de Ciències Aplicades de Wildau (TH Wildau) i la Fundació Factor Humà.

El projecte és a punt de llançar el seu lloc web: skill-up-project.eu. En aquest espai es compartirà i s’actualitzarà regularment informació interessant sobre el desenvolupament del projecte i els seus resultats.

Vols saber més sobre el projecte Skill-Up i sobre com connectar el món laboral i l’aprenentatge de l’educació superior? Inscriu-te aquí i vine al seminari el 19 de juny a la seu de Tibidabo de la UOC.