Darrers dies per a proposar projectes per a ser impulsats amb l'SpinUOC

Coneixeu les opinions d'alguns participants d'altres edicions

La 6a. edició de l’SpinUOC ja s’ha posat en marxa. Fins al 7 de gener del 2018 és oberta la convocatòria per a proposar projectes per al programa de suport a l’emprenedoria i al coneixement transferible de la UOC, emmarcat en Hubbik. És una iniciativa adreçada a tota la comunitat: estudiants, alumni, professors, professors col·laboradors, investigadors i personal de gestió. D’entre totes les propostes, se seleccionaran vuit projectes que rebran acompanyament personalitzat per a presentar-los el 14 de juny en l’acte final. Enguany s’hi lliuraran tres premis en metàl·lic —un de tres mil euros i dos més de dos mil— i totes les propostes presentades a la convocatòria rebran formació inicial en emprenedoria. Si teniu un projecte entre mans i voleu que us ajudem a fer-lo créixer, només ens l’heu d’explicar breument emplenant aquest formulari.

Satisfacció dels protagonistes

Des del 2013, s’han presentat a aquest esdeveniment, davant de parts interessades i inversors, 44 projectes, que han rebut suport personalitzat sobre com han de presentar en públic el seu projecte i sobre el seu model de negoci, entre altres qüestions.

«Tot va començar com una curiositat… Li vaig dir al Jaume —el seu soci—: per què no participem en l’SpinUOC? I ens van seleccionar. A partir d’aquí, l’emoció va anar a més!», apunta José Antonio Lavado, un dels responsables d’eQuàliment, entitat per a la gestió solidària d’aliments, professor col·laborador de la UOC del màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa, presentat el 2016 (vegeu-ne la presentació). «El suport de Hubbik per a preparar la presentació va ser impressionant! Els nervis al començament de la nostra intervenció a l’SpinUOC els vam superar ràpidament amb la confiança que tenim en eQuàliment», afegeix. «I, després, la gran sorpresa! El suport financer de la UOC amb Invergy en el projecte, amb el seu acompanyament actual estratègic», destaca Lavado. «Què més se li pot demanar a l’SpinUOC?», conclou el participant.

«Guanyar el premi del públic de l’SpinUOC 2017 amb el meu projecte Jo també llegeixo (vegeu-ne la presentació) ha significat donar-li un impuls que no hauria imaginat el dia que vaig decidir presentar-m’hi», aclareix Gemma Fàbregas, màster en Aplicacions Multimèdia: Disseny i Desenvolupament de Smart Content per la UOC. «Tots els contactes que he fet amb persones i empreses interessades en el projecte m’han enriquit per a conèixer una realitat fins aleshores desconeguda per a mi», afegeix. «La difusió que se n’ha fet des de la UOC ha visibilitzat el projecte a mitjans de comunicació, i això ens ha permès arribar a futurs usuaris», indica l’alumni de la UOC. «Gràcies a la UOC, l’aplicació pensada per a ajudar nens amb síndrome de Down amb la lectura és a les portes d’aconseguir finançament d’una fundació privada important. Si tot continua a bon ritme, l’aplicació podria estar disponible l’any vinent», conclou Gemma Fàbregas.

Geomotion Games, empresa especialitzada en videojocs formatius, va ser un dels projectes guanyadors de l’edició del 2016 (vegeu-ne la presentació). Pau Yánez, investigador col·laborador dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, n’és un dels responsables: «Després de l’SpinUOC vam formar part de l’estand de la UOC del 4YFN, l’esdeveniment internacional d’empreses emergents tecnològiques del Mobile World Capital Barcelona», apunta. «Aquesta oportunitat ha estat fonamental per al creixement de Geomotion Games, ja que ens va oferir una plataforma de promoció dels nostres productes i serveis que ens ha permès augmentar el nombre de clients i d’usuaris», indica Yánez. «A més, tota la difusió de la UOC en mitjans de comunicació i xarxes socials ha augmentat la nostra repercussió», conclou.

Impulsem plegats les vostres idees de negoci

Voleu que la UOC us ajudi a fer créixer els vostres projectes com ho ha fet amb els del José Antonio, la Gemma o el Pau? Només heu d’emplenar aquest formulari abans del 7 gener.

L’SpinUOC es duu a terme en el marc de Hubbik, la plataforma de la UOC creada per a fomentar la innovació, la transferència, l’emprenedoria i la col·laboració oberta de la ‎Universitat. Una iniciativa que té el suport d’Estrella Damm, Foment del Treball, Ramon Molinas Foundation, Seed&Click i la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, amb el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).