Recerca i Innovació Responsable per a Investigadors

25/01/2018
Curs de formació de la UOC

La recerca i innovació responsable (RRI, per les seves sigles en anglès) és el nou marc teòric per a la recerca i la innovació a Europa. Aquest model està prenent força com a estratègia per a harmonitzar el progrés científic i tecnològic amb els objectius desitjables i acceptables socialment. Tanmateix, quan es converteix en una pràctica diària, l’RRI comporta alguns reptes, derivats de la vaguetat i l’ambigüitat del concepte, que en dificulten la implantació.

Per salvar la bretxa entre la teoria i la pràctica, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ofereix el curs de formació en línia ”Responsible Research and Innovation for Researchers”, impartit per experts interdisciplinaris tant de la pràctica com de la teoria de diferents universitats (UOC, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Bristol) i basat en els resultats de diferents projectes europeus (PERFORM, HEIRRI, Genport i RRI Tools).

Aquest curs en línia de 75 hores, que començarà els mesos de febrer i setembre, es fàcil de combinar amb la feina diària, ofereix una introducció a la teoria i la pràctica d’aquest nou marc de treball, proporciona pautes pràctiques per a harmonitzar tot el procés de recerca i innovació amb la societat i per a la societat, i amplia les reflexions crítiques sobre el paper social de l’investigador. L’estudiant analitzarà casos propis i rebrà una atenció personalitzada.

La UOC ofereix aquest curs en línia, que s’impartirà en anglès, per a estudiants de doctorat, professionals de la recerca i agències de finançament o del tercer sector que volen entendre l’RRI i com es pot relacionar amb la seva pràctica.

Uneix-te a una comunitat internacional en la qual obtindràs orientació pràctica que t’ajudarà a relacionar el concepte d’RRI amb la teva investigació aquí.

Enllaços relacionats