GENRIC      03/2012
logo_UOC
cap_foto

Ms de 40.000 estudiants comencen un nou semestre

Aquest semestre 40.370 estudiants cursaran els estudis a la Universitat Oberta de Catalunya. Ms de 35.000 ho faran en alguna de les titulacions de primer i segon cicle, graus i msters universitaris que ofereix la UOC. D'aquests, el 14,15% (5.048) sn estudiants que comencen per primer cop uns estudis en aquesta universitat.

La majoria dels estudiants de nova matrcula s'ha decidit per un dels estudis adaptats a l'espai europeu d'ensenyament superior que ofereix la UOC. Concretament 3.556 estudiants s'han matriculat en un grau i 720 en un mster universitari.

Els estudis amb ms capacitat de convocatria han estat el grau de Psicologia, amb 3.867 estudiants matriculats aquest semestre; el grau d'Administraci i Direcci d'Empreses, amb 3.274, i la diplomatura de Cincies Empresarials, amb 2.567. Pel que fa als msters, cal destacar el de Prevenci de riscos laborals, amb 531 estudiants, seguit del d'Educaci i TIC e-learning, amb 306. Finalment, 649 estudiants cursaran alguna de les assignatures ofertes en el marc de l'@teneu universitari.

Projecci internacional

Del total d'estudiants, un 86,2% (34.802) s'han matriculat en algun dels programes del campus en catal, mentre que el 13,8% restant (5.561) ho han fet en alguna de les iniciatives del campus en espanyol.

Pel que fa als estudiants que viuen fora de l'Estat espanyol, la majoria es concentren a Andorra, Alemanya, Colmbia, el Regne Unit, Frana i Mxic.

Nou semestre, nous reptes

El comenament d'un nou semestre comporta tot un seguit de reptes, novetats i esdeveniments. Alguns d'aquests fets ms destacats han estat recollits per la Universitat Oberta de Catalunya en el comunicat d'inici de semestre que obre la rectora de la UOC, Imma Tubella.

Aquest semestre es destaca, entre altres aspectes, l'activitat de la Business School de la UOC com el vincle entre el mn empresarial i la universitat. D'altra banda, l'Associaci Internacional d'Operadores de Mbils ha destacat l'activitat de la Universitat. En aquest sentit, l'entitat internacional que organitza el World Mobile

Congress de Barcelona ha subratllat que la UOC s l'nica instituci d'ensenyament superior de l'Estat espanyol que dedica atenci a la formaci amb dispositius mbils. Aix mateix, cal assenyalar l'engegada del UOC TV, un canal de vdeos del portal de la Universitat que completa l'aposta audiovisual de la instituci, que ja disposava d'un canal a YouTube.

Pel que fa als temes acadmics, un any ms, la taxa d'xit dels estudiants de la UOC s molt alta. El semestre passat, el 92% dels crdits que es van avaluar a les proves finals es van superar. Aix mateix, aquest semestre la UOC ha engegat, en fase de prova pilot, el programa Erasmus de mobilitat d'estudiants. En el comunicat d'inici del nou semestre tamb s'informa de les darreres novetats del Campus Virtual, el punt de trobada de la tota la comunitat de la UOC.

SABIES QUE...

Ms de 2.600 persones ja han cursat dues o ms ofertes d'estudis de la UOC?

+

Dels 2.614 estudiants amb ms d'una titulaci de la UOC, la major part tenen dos ttols (2.254), per que tamb es destaquen els graduats que arriben a tenir tres titulacions de la Universitat (316)? Un total de 40 estudiants han cursat quatre titulacions, i n'hi ha 4 que tenen cinc ttols expedits per la UOC.

+

El curs 2010-2011 la UOC va graduar ms de 6.900 estudiants que han culminat els estudis amb xit? Amb aquests nous graduats, ja sn 32.800 les persones que s'han titulat a la UOC des que es va fundar, ara fa setze anys.

ENTREVISTA
Miquel Rubio
Estudiant del grau d'Educaci Social

«Malgrat que es construeix una societat individualista, les xarxes socials promouen justament el contrari»

El valenci Miquel Rubio estudia el grau d'Educaci Social a la UOC i s un blogaire molt actiu. El seu blog s una font d'informaci per als apassionats i els professionals de l'educaci social. Des de fa uns quants mesos, hi penja un seguit d'entrevistes a professors i experts en la matria i acaba de publicar la primera tweet-entrevista.