20/10/21 · Institucional

La UOC és la quarta millor universitat de l'Estat en ciències socials, segons el THE

El Times Higher Education 2022 situa la UOC entre les 250 millors universitats del món en ciències socials, entre les 400 millors en informàtica i entre les 600 millors en economia i empresa
En aquesta edició, la UOC debuta al rànquing de les millors universitats en arts i humanitats, situant-te en la franja de les 401-500
A escala estatal, la UOC és l'única universitat en línia classificada en aquest prestigiós rànquing educatiu
Foto: UOC

La revista britànica especialitzada en educació Times Higher Education (THE) acaba de fer pública una nova llista de les millors universitats del món per àmbits de coneixement, i situa la UOC en la franja de les 201-250 millors universitats en ciències socials. D'aquesta manera, la Universitat puja un esglaó respecte de la darrera edició i es converteix en la quarta millor universitat de l'Estat espanyol en aquest àmbit de coneixement.

El THE també situa la UOC en la franja de les 301-400 millors universitats del món en informàtica —davant de l'Open University del Regne Unit— i en la franja de les 501-600 millors universitats del món en economia i empresa. A escala estatal, és l'única universitat en línia que surt en aquestes classificacions temàtiques que fa anualment el prestigiós rànquing.

Dins de l'àmbit de les ciències socials i a escala estatal, la UOC ha millorat la classificació respecte de la darrera edició i se situa com la quarta millor universitat de l'Estat en aquest àmbit de coneixement, només darrere de la Universitat Autònoma de Barcelona (101-125), la Universitat Pompeu Fabra (126-150) i la Universitat de Barcelona (176-200).

En aquesta classificació, la UOC supera l'Open University, que es col·loca en la franja de les 301-400 millors universitats del món.

A escala mundial, la Universitat d'Oxford encapçala la llista, seguida de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Stanford.

En informàtica, la UOC se situa dins el mateix grup que la UAB, la UB i la UPC

Pel que fa a l'àmbit de la informàtica, i a escala estatal, la UOC se situa al mateix nivell que la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya, és a dir, en la franja de les 301-400 millors universitats del món.

La UOC torna a superar l'Open University, que es col·loca en la franja de les 500-601 millors universitats del món.

A escala mundial, com passa en la classificació de les millors institucions en ciències socials, la Universitat d'Oxford també encapçala la llista, seguida de la Universitat de Stanford i de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), que s'intercanvien els llocs.

La UOC debuta a la classificació d’arts i humanitats

El Times Higher Education situa la UOC per primera vegada entre les 500 millors universitats del món en arts i humanitats. Al mateix nivell hi ha la Universitat de Lleida i la Universitat de Sevilla, entre d’altres de l’Estat.

A escala mundial, encapçala la llista la Universitat de Stanford, seguida de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Cambridge.

La UOC, entre les 600 millors en economia i empresa

Quant a l'àmbit d'economia i empresa, la UOC se situa en la franja de les 501-600 millors universitats del món. Al mateix grup hi ha la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat de les Illes Balears, entre altres. Segons el THE, la millor institució de l'Estat en aquest àmbit és la Universitat Pompeu Fabra, que ocupa el 72è. lloc, seguida de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Ramon Llull, que es col·loquen en la franja 101-125.

A escala mundial, l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) encapçala la classificació en aquest àmbit, seguit de la Universitat de Stanford i la Universitat de Cambridge, respectivament.

El THE és, juntament amb el de Xangai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior.

Veure més sobre Institucional