Notícies

Nova edició del curs d'RRI per a investigadors, dissenyat per la UOC, la UAB i la Universitat de Bristol

24/01/2019
El curs començarà el 20 de febrer, s'imparteix en línia en anglès, i ofereix atenció personalitzada a l'estudiant

Després de l’èxit de la primera edició del curs «Responsible Research and Innovation for Researchers», la UOC torna a obrir les aules per formar estudiants de doctorat, investigadors, personal de gestió, agències de finançament o del tercer sector que vulguin entendre la recerca i innovació responsables (RRI, per les sigles en anglès) i aprendre a relacionar-la amb la seva pràctica diària. L’objectiu: salvar la distància que hi ha entre la teoria i la pràctica entorn del concepte de l’RRI.

El curs, dissenyat per la UOC en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Bristol, serà dirigit per Eduard Aibar, professor dels Estudis d’Arts i Humanitats, i impartit, per segon any consecutiu, per Rosina Malagrida, responsable del Living Lab de Salut d’IrsiCaixa a Barcelona.

L’RRI és un marc teòric de recerca i innovació que adquireix força a Europa com a estratègia per a harmonitzar el progrés científic i tecnològic amb els objectius desitjables i acceptables socialment. No obstant això, quan s’intenta aplicar a la pràctica diària, l’RRI comporta certs reptes, derivats de la vaguetat i l’ambigüitat del concepte, que en dificulten la implementació.

Aquest curs (en línia, en anglès i amb una càrrega lectiva de 3 ECTS) començarà el 20 de febrer. «RRI for Researchers» és fàcil de combinar amb el treball diari, promou les reflexions crítiques sobre el paper social de l’investigador, ofereix una introducció a la teoria i la pràctica d’aquest concepte i proporciona pautes pràctiques per a harmonitzar tot el procés de recerca i innovació amb i per a la societat. Durant el curs, l’estudiant analitzarà casos propis i rebrà atenció personalitzada.

Uneix-te a una comunitat internacional en què obtindràs orientació que t'ajudarà a aplicar la RRI a la teva recerca en aquest enllaç. Et convidem a conèixer també els altres cursos de recerca, transferència i emprenedoria vinculats a la recerca que ofereix l’Escola de Doctorat.