Actualitat

La universitat virtual ja té també estudiants Erasmus
Jennifer Ortiz és la primera estudiant de la UOC en acollir-se al programa Erasmus i començar el semestre a la universitat de destí
Jennifer Ortiz, de 24 anys, és la primera estudiant de la UOC en acollir-se al programa Erasmus i començar el semestre a la universitat de destí
[14/02/2012]
Jennifer Ortiz és la primera estudiant Erasmus de la UOC. La Universitat ha ofert per primer cop aquest semestre un total de deu beques en el marc del Programa d'aprenentatge permanent (PAP) de la Unió Europea, dins del subprograma Erasmus d'ensenyament superior. Durant quatre mesos, un total de deu estudiants de la UOC participen en la prova pilot d'aquest programa de mobilitat, repartits entre Portugal, Itàlia i França. La Jennifer és un d'aquests deu estudiants i ja es troba a la Universitat de Bordeus Segalen, en els estudis de Ciències Humanes (Antropologia), des d'on relata tota la seva experiència en un blog.

[Entrevista de Jose Medina]

- Per què et vas decidir a acollir-te al programa Erasmus de la UOC?

Des de petita m'he sentit atreta per les diferents cultures del món. M'encanta viatjar sempre que puc. I, quan ho faig, no vull tornar mai, perquè no solament vull veure la superfície del que visito, sinó que també vull endinsar-m'hi i conèixer-ne l'essència. Quan vaig veure que la UOC m'oferia la possibilitat d’anar-me'n d'Erasmus, no vaig dubtar a intentar-ho. A més, en el meu cas, això em dóna la possibilitat de millorar el meu francès i d’adquirir punts de vista interessants en relació amb la meva futura professió.

- Com vius aquesta experiència? Et sembla que és diferent d'altres Erasmus d'altres universitats?

L'estic vivint amb intensitat. Cada dia aprenc desenes de coses noves: de la llengua, de l'educació, de la cultura, de la tradició, del lleure, de la manera de fer, de com treballen... Fer una estada a l'estranger t'obre la ment fins a punts inimaginables. Em passo el dia meravellant-me, perquè els meus sentits cerquen la màgia de tots els elements que m'envolten sense pausa.

Crec que fer un Erasmus t’omple professionalment i personalment, independentment de la universitat d'origen. A més, vull enaltir que la UOC s'ha portat molt bé amb mi; m'ha donat suport en cada moment i he tingut una atenció personalitzada.

- Com et vas decidir a fer aquest blog?

Quan vaig començar a mirar sobre l'allotjament, sobre les classes, sobre la vida a Bordeus en general, vaig veure que la informació que trobava era molt dispersa i insuficient. Vaig pensar que, com jo, segurament moltes persones es trobarien perdudes i que amb la meva experiència els podria ajudar. I, com que sempre m'ha agradat escriure, vaig crear La vida en Bordeaux.

El blog és també una manera de relatar el que faig als qui estimo, de sentir-me a prop d'ells, i, al mateix temps, puc immortalitzar aquesta gran experiència.

- Recomanaries l'experiència?

Absolutament. Crec que fer un Erasmus hauria de ser obligatori en l'educació de l'universitari perquè et fa gran com a persona i professionalment.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.