La UOC certifica la primera promoció de «docents virtuals» de Llatinoamèrica
[27/03/2012]
Un total de tres-cents estudiants han aconseguit culminar amb èxit els estudis en la primera promoció del programa «Diplomat de docència en entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge», un curs impartit per la Universitat Pedagògica Nacional (UPN) de Mèxic que ha estat especialment dissenyat per la UOC per als estudiants d'aquesta prestigiosa institució educativa mexicana.

Aquest curs és el resultat d'un conveni de col·laboració entre la UOC i la UPN per a dotar el personal docent d'aquesta universitat mexicana de les competències necessàries bàsiques en l'ús de les TIC, amb la finalitat que puguin impartir classes en entorns virtuals, per mitjà de la implantació de les més modernes tecnologies i eines del web 2.0, i d'acord amb uns estàndards de qualitat rigorosos.

El lliurament dels diplomes als nous graduats va tenir lloc el dilluns 26 de març en el transcurs d'una cerimònia que va ser presidida per la rectora de la UPN, Sylvia B. Ortega Salazar, acompanyada de la rectora de la UOC, Imma Tubella.

«La UOC és un referent internacional en aprenentatge electrònic i forma molts docents, de diversos països, en relació amb els entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge», ha assenyalat Imma Tubella. «Es tracta, bàsicament, de "transferir" el seu saber fer (know-how), és a dir, ensenyar el que la UOC fa d'ençà que es va fundar: formar persones en un entorn en línia o, cosa és el mateix, aprofitar el potencial de les TIC en benefici del procés d'ensenyament/aprenentatge perquè sigui un procés d'èxit acadèmic per a l'estudiant, adaptant-se al seu ritme, necessitats, inquietuds, fent seguiment personalitzat, etc.».

«La nostra voluntat ―afegeix la rectora― és continuar treballant en aquest camp, el de l'ensenyament virtual. I també cal destacar, en aquest sentit, el paper de l'eLearn Center de la UOC, centre de recerca especialitzat en formació, ensenyament i recerca sobre temes d'aprenentatge electrònic».

Acords amb institucions d'Amèrica Llatina

L'acord amb la UPN no és el primer que la UOC subscriu amb institucions locals per a incrementar la seva presència a tot Amèrica Llatina i desenvolupar la seva tasca docent sempre en els paràmetres de la més alta qualitat. La setmana passada es va complir un any de la signatura del conveni entre la UOC i l'Institut Tecnològic Inttelmex per a impulsar la Comunitat Digital de Recerca i Innovació Acadèmica: un espai de col·laboració i interacció destinat a institucions d'ensenyament superior mexicanes i internacionals, amb la finalitat que puguin treballar en xarxa, promovent la renovació de les pràctiques docents i la innovació educativa mitjançant l'ús d'aplicacions amb tecnologia web de generació 2.0.

L'acord també incloïa obrir l'oferta formativa de la UOC als empleats de Telmex i llançar dos programes de mestratge completament en línia dissenyats especialment per a Mèxic i certificats per aquesta universitat catalana.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.