Notícies

La UOC llança un concurs ciutadà d'idees per a fomentar la creativitat en temps de crisi
[18/04/2012]
La UOC posa en marxa a partir del dilluns 23 d'abril i durant 17 setmanes un concurs d'idees per a tota la ciutadania amb la intenció de fomentar la creativitat com a antídot contra la crisi. El talent i la força de la col·laboració oberta com a motors d'emprenedoria i generadors d'oportunitats són els valors als quals la Universitat confia a donar suport.

El dia de Sant Jordi, dilluns 23 d’abril, arrenca el repte UOC&Plugged 2012, que té la intenció de premiar les millors idees i projectes emprenedors que sorgeixin del concurs. La UOC espera destinar prop de 80.000 euros en formació als equips que presentin les millors propostes i alhora reforçarà amb tallers i píndoles de coneixement les idees que, tot i ser creatives, no arribin a la part final del concurs. Totes les idees seleccionades tindran l’oportunitat d’evolucionar cap a projectes emprenedors amb l’ajuda d’assessors i formadors de la Universitat i el suport de la xarxa d’empreses i mitjans de comunicació associats.

La primera fase del concurs és la recollida d’aquestes idees per mitjà del portal mentsobertes.uoc.edu/plug, segons vuit categories: social learning, finances, recursos, wikieconomia, governança, comunicació, salut i urbanisme. Posteriorment les millors idees seran triades en diferents etapes del repte per votació popular i per un jurat en cadascuna de les categories. El concurs és obert a tota la ciutadania tant per a aportar una idea com per a votar-hi.

El repte és batejat com UOC&Plugged per la seva capacitat de generar un instant de desconnexió i reconnexió creativa en cadascuna de les persones per mirar de repensar i preservar el benestar social. La iniciativa ja ha rebut el suport de reconeguts líders en innovació social com, entre altres, Beth Noveck, impulsora de les polítiques de govern obert del president dels EUA Barack Obama; Derrick de Kerckhove, investigador deixeble de McLuhan; Joan Melé, subdirector de Triodos Bank; o Vicente Guallart, gerent d’Hàbitat Urbà i arquitecte en cap de Barcelona.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.