Actualitat

Més de 400 persones participen a la festa del UOC&Plugged a Barcelona
[09/05/2012]
La UOC ha celebrat amb més de 400 persones la festa del concurs UOC&Plugged que ha tingut lloc aquest dimecres dia 9 a la Fàbrica Moritz de Barcelona. En la celebració, que ha començat a les sis de la tarda, han participat la rectora, Imma Tubella, membres del Consell de Govern, professorat, equip de gestió, estudiants, representants d'institucions i empreses associades de la UOC, patrocinadors del concurs i participants del repte, entre altres. La festa, amenitzada pel grup de rock-and-roll Dirty Jobs, ha comptat amb diverses intervencions que han posat de manifest l'èxit i la bona acollida que està tenint la iniciativa.

I és que des del dia de Sant Jordi que va arrencar el repte UOC&Plugged 2012, que vol premiar les millors idees i projectes d’emprenedors que sorgeixin del concurs amb prop de 80.000 euros en formació per als equips que presentin les millors propostes, el portal social de la UOC ja ha recollit gairebé 500 idees que han rebut 18.000 vots, i compta amb 635 usuaris registrats. Diàriament el portal del repte registra una mitjana entre 1.000 i 1.900 visites (amb pics de 5.500 visites diàries).

Quan encara falten vint dies per a acabar la primera fase, el concurs també ha tingut un fort impacte en xarxes socials. El perfil del UOC&Plugged en Twitter (@UOCMentsObertes) ja té més de 900 seguidors i solament en aquesta xarxa de microblogs l’etiqueta #UOCPLUG ha generat ja més d’un milió i mig d’impactes. En Facebook hi ha gairebé 300 «m’agrada» i l’aplicació del concurs dissenyada per a smartphones ja se l’han descarregat més de 160 persones. De fet, l’atenció que genera el repte ha empès els organitzadors a recomanar a tothom que tingui una idea emprenedora o d’alt impacte social que s’associï amb altres participants per fer encara més gran la iniciativa.

Talent per a superar la crisi

L’ús compartit d’aparcaments privats, l’apadrinament de fanals d’enllumenat públic o l’intercanvi de recursos entre les universitats són algunes de les propostes que s’han dipositat en mentsobertes.uoc.edu/plug, juntament amb d’altres com la geolocalització d’oferta i demanda de transports, l’ús dels terrenys que limiten les autopistes per a cultius que s’utilitzen en la producció de biodièsel, o un nou concepte de turisme de baix cost en què és el viatger qui oferta el preu que està disposat a pagar.

En paraules del director del concurs, Eric Hauck, la quantitat d’idees rebudes «demostra que a la nostra societat hi ha molt de talent i més ganes encara de compartir-lo i d’explotar aquesta creativitat per posar remei a la crisi». Segons Hauck, «podríem dir que moltes de les idees són veritables alternatives a les retallades, els ERO, els copagaments, la fusió de municipis o les pujades de preus i d’impostos».

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.
UOC&PLUGGED