Notícies

COMeIN: un any de múltiples mirades al món canviant de la comunicació i de la informació
[28/06/2012]
La comunicació i la informació són els eixos centrals de la revista digital COMeIN, però sota aquest gran paraigua s'aplega una gran varietat temàtica: periodisme, relacions públiques, documentació, cinema, televisió, gestió de la informació, intel·ligència competitiva, publicitat, educació, etc. En un món global i canviant com el nostre, en què la comunicació esdevé protagonista i alhora reflex d'aquesta societat tan diversa, les mirades i els enfocaments són múltiples, variats i rics. Amb aquesta publicació, els Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC volen traspassar les fronteres de les aules i traslladar el coneixement a un públic ampli i no necessàriament especialitzat. Ara fa un any veia la llum el primer número.

COMeIN es diu així, primer de tot, perquè constitueix una invitació: endavant, passeu, no us quedeu fora, come in. Amb aquesta declaració de principis arrencava un dels primers articles de la revista, «COMeIN : passin i sàpiguen», escrit per Ferran Lalueza, director de la revista i també del grau de Comunicació a la UOC.

Durant el primer any de vida, la revista ha publicat gairebé un centenar d'articles, a càrrec sempre del professorat dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació. Com explica Lluís Pastor, director d'aquests estudis, en el seu article «Uoczeitgeist», «els nostres professors tenen molt a dir sobre aquest món que canvia a cada segon». Així, doncs, COMeIN esdevé una eina de divulgació però també una nova tribuna des d'on els Estudis estenen la seva vocació formativa.

Profunditat i rigor, sense rigideses

Prenent com a punt de partida algun element concret d'aquesta realitat (una notícia d'actualitat, un estudi científic, un nou fenomen comunicatiu, una novetat editorial, etc.), els articulistes analitzen amb profunditat i rigor, en un llenguatge planer i de forma breu, les transformacions constants en què estem immersos. En aquest sentit, destaquen els nombrosos articles dedicats a un dels fenòmens que ha arrelat de manera més ràpida i transversal en tots els àmbits de la comunicació i la informació: els social media (mitjans socials).

Compromís amb la societat

Els Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC mantenen des dels inicis l'ambició i el compromís de tenir un pes significatiu en la societat en què s'arrelen, i alhora estar molt atents a les seves necessitats i a la seva evolució. I així com van ampliant l'oferta formativa segons les necessitats detectades, també han volgut obrir les aules al món mitjançant COMeIN, la revista divulgativa dels Estudis que tot just ara compleix un any de vida.

Més dades sobre la revista

COMeIN és una publicació digital que ofereix accés ple, lliure i gratuït als seus continguts. En aquest any de vida, ha rebut una mitjana mensual de 3.700 visites i 1.700 usuaris, i té 120 subscriptors.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.