Tria de llibres

Wikinomics: how mass collaboration changes everything

Don Tapscott

Anthony D. Williams

resum

Tapscott (professor de management a la Universitat de Toronto) i Williams (investigador de la London School of Economics) exploren el fenomen de la col·laboració mundial que representen llocs web com YouTube, la Viquipèdia o el Projecte genoma humà, entre altres, i proposen idees perquè les empreses utilitzin estratègies de domini públic amb l'objectiu de fer més satisfactòries les seves activitats de recerca i desenvolupament i de comercialització. Compartint històries de Best Buy, Boeing, BMW i altres empreses, els autors demostren que, malgrat que el fenomen és considerat normalment un factor afeblidor dels drets i les necessitats que té l'empresa de fer guanys, la col·laboració en línia en el si de les empreses i entre elles, com també amb el gran públic, ofereix moltes possibilitats d'estimular el negoci, no d'entorpir-lo. Del comentari, © 2007 Book News, Inc., Portland (Oregon) (www.booknews.com).

paraules clau

col·laboració a la feina, col·laboració mundial, empresa 2.0, wikieconomia

fitxa catalogràfica

Títol: Wikinomics. How mass collaboration changes everything

Autor: Don Tapscott i Anthony Williams

Publicació: Nova York: Portfolio, cop. 2008 351 pàg.

Matèria: creativitat en els negocis, xarxes d'empreses

ISBN: 9781591841937

índex

Wikinomics
The Perfect Storm
The Peer Pioneers
Ideagoras
The Prosumers
The New Alexandrians
Platforms for Participation
The Global Plant Floor
The Wiki Workplace
Collaborative Minds
Enterprise 2.0
Acknowledgments
Notes

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.