Número 50 (desembre de 2015)

Amunt els birrets! Benvinguts a Alumni

Candela Ollé

L’acte de graduació és, sense dubte, un dels moments més esperats com a símbol de culminació d’una etapa, i veure les cares d’il·lusió des de les primeres files de la platea et contagia emocions. Cada estudiant té una història única, on el sacrifici i l’esforç són sentiments compartits. Ara bé, després de la graduació no s’acaba el vincle amb la UOC, ja que s’obre la porta a la Comunitat Alumni; així que una vegada graduats: enhorabona i benvinguts a Alumni.

L’acte de graduació de Barcelona d’enguany tenia un format renovat, amb Albert Om i El convidat com a presentador i fil conductor d’una cerimònia on vam tenir el luxe d’entrar a les cases de 3 graduats. L’acte va anar acompanyat d’altres elements més clàssics d’una graduació com les actuacions musicals i l’elecció d’un padrí de luxe, Eduard Vallory, amb el discurs sobre repensar l’educació, consulteu-lo si teniu temps. Una altra novetat en l’acte de graduació va ser la presència al costat de les autoritats del president del Consell Alumni, Josep Jonàs, qui amb el seu discurs va obrir la porta a entrar a formar part de la Comunitat Alumni UOC.

En unes hores pugen a l’escenari els centenars i centenars d’estudiants que han finalitzat les respectives titulacions. Durant l’espera, i fins que el seu nom no sona en veu alta a l’Auditori, suposo que els passen pel cap les PAC treballades, els companys fets al llarg del camí, els consultors, les assignatures i els anys passats fins a arribar a aquell moment. Amb el lema d’enguany, les famílies (#graduacióUOC15 i #famíliaUOC), es volia ressaltar el paper tan important que tenen abans i sobretot durant el procés d’aprenentatge –pel que es va desprendre de les visites de l’Albert Om, aquestes també animen a fer una segona titulació després.

Els Alumni UOC comparteixen un patró, una identitat UOC forjada al campus que traspassa més enllà de les pantalles i els materials didàctics. Som la universitat a distància amb un major nombre de graduats, uns 58.000.

Qui som i què fem a Alumni?

Si retrocedim en el temps i ens remuntem uns mesos enrere, en una de les primeres reunions del nou Consell (format per una desena de graduats, dos professors, el secretari, el vicepresident, el president i el vicerector com a representant del Consell de govern), va sortir a la conversa la necessitat de donar més visibilitat a Alumni, i un acte de graduació era un moment ideal i molt oportú per a fer-ho. Mesos després estem molt satisfets de l’encaix trobat i del resultat –mentre escric aquest COMeIN encara falta per celebrar la graduació de Madrid.

Alumni sou vosaltres, els graduats, i “és un espai de coneixement, enriquiment personal i aprenentatge al llarg de la vida creat sobre una comunitat en xarxa, dinàmica i en creixement que utilitza les tecnologies de la informació i la comunicació”, i el Consell Alumni, l’òrgan que treballa per fer-ho possible.

Les noves línies i projectes en desenvolupament del Consell són molts; n’esmentem alguns només:

- Els ambaixadors van presentar-se de manera oficial en l’acte anual Alumni del passat abril. La majoria resideixen a l’estranger i, per tant, són representants de la ciutat on viuen o també d’un àmbit específic, com la cultura, per exemple. El grup d’ambaixadors o amfitrions ha d’anar creixent i ampliant-se.

- L’Alumni solidari “sorgeix de la voluntat d'organitzar i impulsar les iniciatives dels graduats en l'àmbit social, col·laborant amb institucions i entitats amb finalitats socials en les quals els graduats de la Universitat Oberta de Catalunya realitzaran consultories, assessories i diferents col·laboracions segons la seva expertesa i els estudis cursats”, projectes com CLAM -Festival de Cinema Solidari (hi contribuïm amb el Pla de Màrqueting i Comunicació)- i ISOM -Gestió de projectes socials (hi donem suport amb la unificació i gestió de dades).

- El Programa de mentoria consisteix a comptar amb l’experiència dels graduats que t’acompanyen en el desenvolupament dels teus projectes vitals (d’estudi, professionals o personals).

- Els grups Alumni ja existents, la majoria d’ells centrats en ciutats, els especialitzats en disciplines o Estudis, com EIMT, Gestió Cultural, Psicologia i Infocom (el nostre, grup dels Estudis) i també els UOCmeet. L’oferta de conferències, tallers, seminaris, etc. configura una agenda non stop. Les activitats del grup AlumniInfocom les podeu seguir al portal: us hi esperem!

A més, en l’àmbit professional disposeu d’una borsa de treball, recursos per a empreses i de desenvolupament, així com també descomptes en compres de determinades marques i també recursos que la Universitat posa al vostre abast. Ho trobareu tot a http://alumni.uoc.edu

Sigueu benvinguts a Alumni!

Citació recomanada

OLLÉ, Candela. Amunt els birrets! Benvinguts a Alumni. COMeIN [en línia], desembre 2015, núm. 50. ISSN: 1696-3296. DOI: https://doi.org/10.7238/c.n50.1584

esdeveniments;  Alumni;
Números anteriors