Número 87 (abril de 2019)

'Pel·lis' tan bones com la novel·la

Ferran Lalueza

“On la pel·lícula és tan bona com el llibre”. Així és el lema del Bcn Film Fest, el Festival Internacional de Cinema de Barcelona - Sant Jordi, que aquest 2019 arriba a la seva tercera edició amb una vocació popular més marcada que mai i un ham molt temptador: entrades a 2,90 euros. La proposta inclou 5 premières europees o mundials, 21 premières espanyoles i 9 premières catalanes.

Durant l'última setmana d'abril, aquest any el BCN FILM FEST exhibeix 59 pel·lícules (xifra que suposa un significatiu creixement respecte als 35 films de 2017 i als 38 de 2018) relacionades en un sentit ampli amb la literatura i/o la història. El director Mike Leigh, l'actor i director Rupert Everett i l'actor Jeremy Irons (tots ells britànics), així com el director mallorquí Agustí Villaronga, el director català Manuel Huerga, el director francès Rémi Bezançon, l'actor i director francès Alexis Michalik i la directora argentina Agustina Macri són alguns dels convidats cèlebres que visiten el festival per presentar les seves últimes produccions.

La secció “Imprescindibles”, orientada a recuperar per a la gran pantalla alguns dels clàssics més emblemàtics de la història del cinema, està dedicada aquest any a dos genis indiscutibles del cinema còmic: Buster Keaton i Charles Chaplin. A més, les pel·lícules presentades dins la secció “Femení Plural, el Nou Cinema Italià” (retrospectiva de 12 films italians contemporanis dirigits per dones) s'exhibiran de forma gratuïta per propiciar que el públic conegui el treball d'aquestes creadores.

La commemoració del 25è aniversari de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) és un altre dels plats forts del festival, que reuneix a alguns dels alumni més il·lustres del centre (J.A. Baiona, Kike Maíllo, Javier Ruiz Caldera, Àlex Pastor, Mar Coll i Patrícia Font) i exhibeix els curtmetratges finals que van realitzar per graduar-se. Durant la seva última jornada (el dimarts 30 d'abril), el BCN FILM FEST acull també com a activitat paral·lela el col·loqui Cine, Televisió i Plataformes, que aplega destacats professionals del sector audiovisual per analitzar les últimes tendències i les transformacions que està experimentant la indústria de l'entreteniment arran del creixent protagonisme de les plataformes de video on demand com Movistar+, Amazon, Rakuten, Filmin o Netflix.

En paraules de la periodista Conxita Casanovas, directora de l'esdeveniment, la del BCN FILM FEST és “una programació arriscada i actual que toca temes candents, com la lluita de la dona per ocupar el lloc que li toca, la diferència de classes o la política amb totes les seves contradiccions”. Segons Casanovas, la proposta es dirigeix a un “públic que no en té prou amb anar al cinema a distreure's i que creu, com nosaltres, que el cinema és cultura”. Si tu també ho creus, la cita és un any més als emblemàtics cinemes Verdi, al barceloní barri de Gràcia.

Citació recomanada: LALUEZA, Ferran. 'Pel·lis' tan bones com la novel·la. COMeIN [en línia], abril 2019, no. 87. ISSN: 1696-3296. DOI: https://doi.org/10.7238/c.n87.1929.

cinema;  esdeveniments;  gènere;
Números anteriors