«Som UOC. Què fem?»

Artur Argelaguer, llicenciat en Psicologia i estudiant d’Investigació i Tècniques de Mercat, ha explicat que «durant molts anys hem gestionat recursos personals i familiars, som bons gestors i és el que podem aportar a la societat».

Mar Gómez, diplomada en Ciències Empresarials, ha dit: «Som ments obertes que hem après a espavilar-nos i que donaríem tot el que sabem per la meitat del que ignorem, parafrasejant R. Descartes. Hem après que els reptes es poden assolir amb treball, il·lusió i esforç».

Joan Cerdà, llicenciat en Dret també ha parlat sobre les principals característiques dels graduats: «Ens uneixen uns trets de personalitat comuns. Som agosarats i perseverants. I aquests valors són un referent en un món cada vegada amb menys valors».

Joan Tarruell, enginyer tècnic d’Informàtica de Gestió i que també ha estudiat un postgrau de Business Intelligence, considera que els Alumni «som gent que ja hem treballat abans i a la UOC adquirim unes capacitats tecnològiques. Aquesta combinació ens permet ser capaços de pilotar la innovació i el canvi dins les empreses».

Albert Cornado, enginyer d’Informàtica, ha comentat: «Tots els que hem estudiat a la UOC hem tingut una motivació, per tant, la xarxa Alumni hauria de servir perquè un cop hem completat la formació ens ajudem en els projectes que encara ens queden per fer».

«Què aporten aquests valors als llocs on treballem?»

Josep Jonàs, diplomat en Ciències Empresarials i llicenciat en Investigació i Tècniques de Mercat: «Estudiar a la UOC és una mostra de tot el que pots fer. Un cop aconsegueixes graduar-te tens una gran autoestima i confiança, fan que sembli que no hi ha reptes. Gràcies a l’esperit de superació, l’entorn et veu com una persona d’èxit. Et projectes com un referent. I això és el que hem d’aprofitar. Hem de dir ben alt que som referents en la societat. Hem entès que cal formació, actualització i reciclatge i abordar els reptes que tenim actualment».

Ana Rosa Pujol, llicenciada en Humanitats, afirma: «Tots provenim de la cultura del màxim esforç i la nostra filosofia és: si vols, pots. Tenim reptes fixats, sabem on volem arribar i hi arribarem. Les empreses valoren aquesta confiança en nosaltres. Som gent que amb poc aconseguim molt. Ara, en el moment de crisi que vivim, sabem aprofitar sinergies i transversalitats».

Antoni Roig, doctor en Societat de la Informació i el Coneixement, ha expressat: «El canvi el portem a sobre, el doctorat és una mostra molt clara d’això. Exterioritzem els valors. Se’ns nota la inquietud saníssima d’insatisfacció, de voler arribar a un horitzó que està més enllà. Portem a la feina la llavor del canvi constant».

Laura Solanilla, llicenciada en Humanitats i doctora en Societat de la Informació i el Coneixement, també ha aportat la seva visió: «Aquí ens enganxem, ens formem tots junts i ens tornem a reenganxar. I això dóna un gran potencial als Alumni».

«Què poden fer els Alumni?»

Joan Cerdà ha parlat d’un Alumni més global però també aferrat al territori.

Mar Gómez ha concretat que els Alumni poden ser un referent per a estudiants que ara comencen perquè «podem construir una xarxa on ajudar-nos mútuament potenciant el networking entre nosaltres. A més, també podem potenciar que les nostres empreses s’apliquin polítiques de responsabilitat social corporativa».

Anna Rosa ha afirmat: «El nostre repte és crear xarxa. Quan la societat parla de futur, els de la UOC ja hi som, aquesta és la nostra feina, ens hem avançat a la societat, els podem aportar el que esperen del futur ara. La UOC ja va ser pionera i això s’ha transmès en nosaltres».

Neus Flores, graduada en postgrau de Periodisme Digital, ha explicat que per a ella «la xarxa Alumni et manté al dia i et permet mantenir la col·laboració professional. Crec que si algun dia la col·laboració fa fruits empresarials, la UOC haurà de fer esponsorització per donar una empenta a una iniciativa que s’ha gestat dins de la UOC. Això li donaria un valor afegit dins el món empresarial i universitari».